معاون وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به پیروزیها و موفقیتهای این کشور در عرصه نظامی و سیاسی و علل و عوامل آن گفت گسترش دامنه هم پیمانان سوریه از موفقیتهای دمشق است و جمهوری اسلامی ایران در صدر هم پیمانان و حامیان سوریه قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، فیصل مقداد در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی خبری سوریه الان منتشر شد نوشت:
تاریخ خواهد نوشت که اسرائیل عامل حوادث چهار سال گذشته در کشورهای عربی و سوریه بوده است و به دنبال آن محافل غربی طرفدار صهیونیسم در طراحی‌ها علیه این کشور دست دارند و آنها فقط یک هدف را دنبال می کنند که همان به زانو در آوردن اعراب و سیطره بر آنان و تسلط  بر ملتهای عربی است.
مسئولیت تغییر و بازنگری فقط به دست ملتهای عربی است اما کشورهای غربی به اراده شهروندان عرب در  همه کشورهای عربی احترام نگذاشتند. غربی‌ها به دروغ چیزی به نام بهار عربی را علم کردند اما هدف اساسی آنان رسیدن به تغییرات مورد نظر در سوریه بود. 
آنان با وجود همه طراحی‌ها و دستگاههای اطلاعاتی و ماشین تبلیغاتی خود شکست خوردند و نتوانستند تغییرات مورد نظر را به وجود آورند. ملت سوریه اهداف تهاجم غرب  و اسرائیل و دست‌نشانده‌هایش مانند داعش و جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی را به چالش کشید. بهاری که بهار عربی نامیدند بهار دروغ و قتل عام و بهار داعش و القاعده بود.
آنچه باعث می شود ما به پیروزی تعیین کننده  روحی و روانی و همچنین عملیاتی در سال جدید میلادی خوشبین باشیم وحدت همه ملت سوریه اعم از طیفهای دینی و اجتماعی آنهاست و ملت سوریه به عربی بودن خود و یکپارچگی بافت خودش و به دستاوردها و انتخابات دموکراتیک خود ایمان دارد.
انتخابات ریاست جمهوری سوریه در اواخر ژوئن گذشته و اوایل ژوئیه در داخل و خارج این کشور نشان داد ملت سوریه زنده و آگاه است و قدرت انتخاب دارد و از آزادی بیان برخوردار است و می تواند به زیباترین شکل ممکن دموکراتیک عمل کند . انتخابات همچنین اعتماد ملت سوریه را به بشار اسد رهبر این کشور و خط مشی وی در پایداری ومقاومت ثابت کرد.

ارتش عربی سوریه در سراسر این کشور در جنگ با تروریسم و حامیان مالی و تسلیحاتی و همچنین پناه دهندگان به جنایتکاران و قاتلانی که از ملیتهای ترک ، سعودی ، تونسی ، آمریکایی ، چچنی ،‌فرانسوی ،‌هلندی و دیگر کشورهای غربی هستند به پیروزیهایی رسیده است. 
دامنه هم پیمانان سوریه گسترش و حمایت آنان از سوریه افزایش یافته است که جمهوری اسلامی ایران و روسیه و نیروهای اساسی مقاومت در منطقه یعنی حزب الله و نیروهای ملی و ترقی خواه و سوسیالیست عربی حامی سوریه در صدر آنها قرار دارند. آنها و دیگر حامیان بر پافشاری خود در حمایت از سوریه تا پیروزی بر دشمنان ملتها و خطر تروریسم و سیاستهای سیطره جویانه غرب و پیروزی بر عربده کشی های اسرائیل در منطقه و جهان تأکید می کنند. 
سوریه موفق شده است پیام خود را به روشنی و بدون ابهام برساند. پیام سوریه آن است که می خواهد به مداخله خارجی در امور داخلی این کشور پایان بدهد و به صورت ویژه این کار را می خواهد با رسوا کردن نقش کشورهایی که در سوریه بحرانسازی کردند و همچنین با رسوان کردن دست نشانده های این کشورها در کنفرانس ژنو که اوایل سال 2014 برگزار شد انجام دهد . سوریه همچنین برای همکاری با تلاشهای بین المللی برای تحقق راهکار مسالمت آمیز این بحران آمادگی دارد.
تعامل دیپلماتیک و سیاسی سوریه با ابتکارهای سازمان ملل و فرستادگانش مانند کوفی عنان و ژنرال مود نیز نمونه‌ای از این آمادگی است. 
همه جهانیان اکنون می دانند این سعودها و قطریها بودند که تلاشهای عربی به رهبری ژنرال سودانی یعنی الدابی را ناکام گذاشتند. ریاض و دوحه خواستند با شتاب پرونده سوریه را به شورای امنیت سازمان ملل بفرستند و سوریها را بکشند. 
 سوریه به طرح روسیه برای برگزاری نشستهای مقدماتی سوری- سوری بدون مداخله خارجی پاسخ مثبت داده است و تماسهای سوریه و روسیه برای تأمین بهترین شرایط برای موفقیت این گفتگو ادامه دارد اگرچه کشورهای غربی با همکاری با دست نشانده‌های خود در تلاشند این گفتگو را  به شکست بکشانند.
سوریه همچنین با طرح دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه موافقت کرده است و برای رایزنی با وی نیز آمادگی دارد تا به فرمولی دست یابد که موفقیت طرح روسیه و تلاش جامعه بین المللی را بر اساس فهم روشن از پایبندی ترکیه و عربستان برای اجرای قطعنامه های 2170 و 2178 شورای امنیت سازمان ملل تضمین شود. قطعنامه 2170 به مبارزه با داعش و جبهه النصره و دیگر شاخه های القاعده و قطعنامه 2178 به مبارزه با تروریستهای خارجی مربوط می شود. 
انقلاب ژوئن سال 2013 میلادی در مصر به سقوط طرحهای غرب منجر شد و انزوای اخوان المسلمین  و اربابشان یعنی شیخ رجب طیب اردوغان را بر ملا کرد . ملت مصر برای خدمت به گروه اخوان المسلمین به انقلاب ژوئیه سال 2011 میلادی اقدام نکرد بلکه خواست مصر را به نقش ملی و بزرگ خود که به واسطه محمد مرسی از دست رفته بود بازگرداند . مرسی دوره خود را با قطع روابط دیپلماتیک با سوریه آغاز کرد زیرا سوریه نماد اسلام حقیقی است که با طرحهای دشمنان امت می جنگد. 
گروه اخوان المسلمین در تونس نیز از اداره  این کشور کنار گذاشته و ریشه کن شد و انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور ثابت کرد اکثریت مطلق مردم تونس با تصمیم منصف المرزوقی دست نشانده غرب و اخوان المسلمین فاقد جایگاه در تونس مخالفند و نمی پذیرند که تونس از سوریه دور شود. ملت تونس ثابت کرد که از سکولاریسم و تثبیت عربیت خود حمایت می کند.
- طرح  عربستان و اربابانش یعنی آمریکا و اسرائیل برای سرنگونی سوریه با وجود پرداخت میلیاردها دلار به تکفیریها و قاتلان شکست خورد علاوه بر اینکه گسترش وهابیت حامی داعش و تکفیریها و تندروها متوقف شد.
حقیقت تهاجم غرب به لیبی که به سرنگونی حکومت این کشور و گسترش تروریسم در آن و تهدید شدن کشورهای همسایه عربی و آفریقایی از طرف لیبی و تبدیل شدن لیبی به مرکز آموزش تروریستی در آفریقا و جهان ،  بر ملا شد. 
ادامه این دستاوردها که پایداری ملت سوریه و برادارانمان را در لبنان ، عراق ، مصر و لیبی تثبیت کرده است باعث می شود بر فضای خوشبینی و پیروزی افزوده شود. ما در تحلیل  خود خطراتی را که همچنان پیش روی ماست کم اهمیت جلوه نمی دهیم اما اینها پیروزیهایی است که سوریه پایگاه آن بوده است و به لطف این کشور نیز اعراب و دوستان در پایگاههای مقاومت ایستادگی کرده‌اند و همین زمینه خوشبینی است و باعث می شود پیروزی آینده حتمی باشد. 
اگر پایداری ارتش عربی سوریه و مبارزه‌اش به عنوان یک ارتش پایبند به امنیت ملتش نبود و اگر دلاوریها و جانفشانی های شهدا و زخمی ها به رهبری بشار اسد نبود و اگر حمایت ملت سوریه از ارتش سوریه و بشار اسد رهبر سوریه نبود این پیروزیها به دست نمی آمد. پیروزیهایی که در سال رو به پایان 2014 میلادی به دست آمد نوید پیروزیهای آینده است که به زودی شاهد آن خواهیم بود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار