یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت که مجلس سنا به تحریم‌های فزاینده علیه ایران رای خواهد داد که این طرح قابل وتو نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "مارک کرک"، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در گفتگو با  شبکه "فاکس نیوز "  گفت که سنا در سال آینده به تحریم‌های فزاینده علیه ایران رای خواهد داد که قابل وتو نخواهد بود.

وی افزود: سنا به رهبری جمهوریخواهان، توانایی "اکثریت غیرقابل وتو" برای تحریم‌های فزاینده علیه ایران دارد.  

کرک ادامه داد: در 6 ژانویه سنای جمهوریخواه جدید آغاز بکار می‌کند. "مک کانل"، رهبر اکثریت گفته است که اولین رای جمهوریخواهان به تصویب خطوط کی‌استون خواهد بود. او همچنین گفته است که دومین رای بزرگ، رای به تحریم‌های ایران خواهد بود. بنابراین من انتظار دارم که این موضوع مطرح شود.

وی اضافه کرد: در اینصورت، اظهارات  گراهام درست خواهد بود. ما پیگیری خواهیم کرد. نکته خوب درباره این رای‌ها این است که آرا در خصوص ایران واقعا دوحزبی خواهند بود. من 17 دمکرات را با خودم دارم، از جمله باب منندز. 

پیشتر "لیندسی گراهام" سناتور آمریکایی در اظهاراتی گفته بود: "من اینجا هستم تا به شما آقای نخست وزیر بگویم که کنگره از رهنمود شما پیروی خواهد کرد. در ماه ژانویه سال آینده، رای گیری‌ای در خصوص طرح کرک و منندز، که یک طرح تحریمی مورد توافق هر دو حزب آمریکاست صورت خواهد گرفت. بر اساس این طرح اگر ایران میز مذاکره را ترک کند، تحریم ها مجددا وضع خواهند شد."

انتهای پیام/
برچسب ها: سناتور ، سنا ، تحریم ، ایران ، وتو ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار