حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی گفت: 500 دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه مخاطبین ما ( دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل) در دسترس نیستند ما همیشه در جستجوی راههایی هستیم که بتوانیم ارتباط خود را با این دانشجویان بیشتر کنیم.

وی افزود: اعزام دانشجویان به عمره مفرده از جمله فعالیت‌های نهاد رهبری است که امسال 500 دانشجو به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی تصریح کرد: از جمله اولویت‌های ما در اعزام دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در عمره مفرده، اعزام دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل آمریکا، کانادا و اروپا به دلیل عدم ارتباط با این کشورها است.

وی افزود:‌ همچنین تلاش ما جهت اعزام زوجین دانشجو در عمره مفرده است، بنابر این دانشجویان مجرد زن و مرد در مراحل بعدی اعزام قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی به اعزام مبلغ اشاره کرد و اظهارداشت: از جمله دیگر فعالیتهای ما می توان به اعزام مبلغ از ایران به سایر کشورهای خارج از کشور اشاره کرد که این کارشناسان نیازهای دانشجویان در برخی مسائل علمی، مسائل کشوری و حتی مشاوره را برطرف می‌سازند.

وی به یکی دیگر از فعالیتهای نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری همایش برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل به صورت سالانه در تهران و مشهد با حضور 350 دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل از جمله دیگر برنامه‌های نهاد رهبری در امور دانشجویان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ فعالیت نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در زمینه‌های پژوهشی چشمگیر است چنانچه کتاب" شیعه شناخت" از جمله کتابهای منحصر به فردی است که مورد کابرد برای دانشجویان ایرانی است، البته 5 جلد کتاب در رابطه با اینکه آنچه باید یک دانشجوی ایرانی بداند نیز در زیر چاپ قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.