دیناروند با بیان اینکه در دولت جدید به سلامت اولویت داده شده است، گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به حل مشکلات مزمن موجود در نظام سلامت شان و جایگاه مردم را در این حوزه مورد توجه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم بزرگداشت دکتر حسین ملک افضلی، اظهار داشت: پرداختی 70 درصدی از جیب مردم در حوزه سلامت تا سال گذشته، کسر شان کشور بود اما با استقرار دولت جدید، این مهم بهبود یافته است.

 وی خاطرنشان کرد: توجه دولت جدید به برنامه‌های توسعه چهارم و پنجم و همچنین حفظ جایگاه مردم در حوزه سلامت قابل تقدیر و تشکر بوده و این وظیفه‌ای است که در این دولت به خوبی انجام می‌شود و ما نیز به عنوان خدمت گذاران مردم در حوزه سلامت وظایف خود را انجام می دهیم.

دیناروند با تاکید بر اینکه سهم وزارت بهداشت از سلامت جامعه تنها 25 درصد است، خاطرنشان کرد: سایر عوامل موثر در ارتقای سلامت خارج از حیطه وزارت بهداشت بوده و دامنه وزارت بهداشت کوتاه تراز این هاست.

 رئیس سازمان غذا و دارو اذعان داشت: البته نقش اطلاع رسانی در ارتقای سطح سواد سلامت مردم بی تاثیر نیست. اصلاح سبک زندگی، تغذیه، الگوی مصرف و کاهش مصرف های القایی از عواملی است که رسانه ها و مطبوعات، نقش بسیاری را می توانند در آن ایفا کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.