مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها به دلیل نرخ‌هایی که از سوی شرکت‌های خصوصی اعلام شده، فعلا کان لم یکن مانده است.

نصرت‌اله سیفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص مسکوت ماندن طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها اظهار داشت: این طرح به دلیل نرخ‌هایی که از سوی شرکت‌های خصوصی اعلام شد، فعلا کان لم یکن مانده است. یعنی قیمتی که ما برای برقی کردن هر موتورسیکلت در نظر گرفتیم یک میلیون و 800 هزار تومان بود اما شرکت‌های خصوصی این میزان را 10 میلیون تومان اعلام کردند ضمن اینکه شورای اقتصاد نیز آن را هنوز تصویب نکرده است.
 
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به طرح تردد موتورسیکت‌های برقی در کلانشهرها، گفت: میزان آلایندگی اغلب موتورسیکت‌ها چندین برابر خودروها است، بنابراین طرح جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های برقی را آماده کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، قرار شد که به هر موتورسیکلت برقی 500 دلار پرداخت شود.
 
سیفی افزود: شهرداری تهران نیز اعلام کرده که ایستگاه‌های شارژ رایگان موتورسیکلت را احداث و مانع ورود سایر موتورسیکلت‌ها به مرکز شهر می‌شود.
 
وی با انتقاد از گران‌فروشی در عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران توسط شرکت‌های بخش خصوصی، اظهار داشت: قیمت جهانی موتورسیکلت‌های برقی با باتری اسیدی معمولی 600 دلار و با باتری لیتیوم یونی 1200 دلار است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که موتورسیکلت‌های وارداتی را به قیمت 10 تا 17 میلیون تومان به فروش می‌رسانند که با هدف اجرای این طرح تناقض دارد.
 
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: برای افزایش استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و کاهش قیمت، پیشنهاد داده‌ایم تعرفه واردات این موتورسیکلت‌ها صفر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن ازتهران
۱۰:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۳
مردم نان ندارند که بخورند 17 میلیون پول موتور برقی بدهند نه خدایی خنده دار نیست
Germany
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۸ دی ۱۳۹۳
17 میلیون پول پراید پول عروسی پول ی شغل پول ی کارشناسی ارشد
آخرین اخبار