رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مشكل آلودگی آب زمین های كشاورزی باید با ایجاد تصفیه خانه رفع شود نه اینكه مزارع شهری تغییر كاربری داده و از بین بروند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در بازدید از وضعیت محیط زیست منطقه 19 با اعلام این مطلب اظهار داشت: باید آبی كه وارد این زمین های كشاورزی می شود تصفیه شود و نباید بگذاریم كه این مزارع شهری تغییر كاربری داده و تبدیل به مناطق مسكونی شوند.

شاعری با اشاره به عملكرد منطقه 19 در حوزه محیط زیست گفت: با نگاهی  به شاخص های زیست محیطی مشاهده می شود كه عملكرد منطقه رضایت بخش است، با این حال باید همواره شاخصهای زیست محیطی در مناطق پایش شده و اطلاعات به روز باشند. 

وی با بین اینكه هدف مدیریت شهری بهبود و ارتقاء كیفیت زندگی در شهر است، تصریح كرد: تمامی اقداماتی كه در شهر تهران انجام می شود از ساماندهی و مدیریت پسماندها گرفته تا مدیریت ترافیك و پایش مداوم شاخصهای زیست محیطی، همه در جهت بهبود كیفیت زندگی شهروندان است چرا كه با ارتقاء كیفیت زندگی می توانیم ادعا نماییم شهروندانی با نشاط و سالم داریم. 

شاعری اضافه كرد: تمامی كسانی كه در علم توسعه پایدار شهری صاحب نظر هستند معتقدند كه شهری پایدار است كه شهروندانش در یك رفاه نسبی به سر برده و شاداب، با نشاط، با انگیزه و از یك انسجام و تعادل روحی و روانی مناسب برخوردار باشند. 

وی با تاكید بر اینكه شهرها را نمی توان تنها با كارمند و مدیران دولتی اداره كرد، گفت: شهر باید با كمك و مشاركت شهروندان اداره شود و اگر شهروندان آموزشهای لازم را ببینند و فرهنگ زیست محیطی ارتقاء یابد به طور حتم مدیریت شهری می تواند با زحمت و هزینه كمتری شهر را اداره كرده و كیفیت زندگی را بالا ببرد.  

شاعری بیان داشت: شعار شهروند مسئول زمانی محقق می شود كه آگاهی مردم افزایش پیدا كند و مهارتهای لازم برای اداره شهر به شهروندان داده شود. 
 
وی تاكید كرد: در كارهایی كه مردم می توانند انجام دهند نباید هیچ گونه دخالتی صورت بگیرد به همین دلیل مشاركت مردم اساس كار مدیریت شهری است. 

شاعری با اشاره به اینكه در شهر تهران حدود 65 درصد شبكه فاضلاب داریم كه تنها 25 درصد شهروندان به شبكه اتصال دارند گفت: این وضعیت موجب آلوده شدن آبهای زیر زمینی و زمین های كشاورزی می شود بنابراین باید پیگیری های لازم جهت اتصال به شبكه برای شهروندانی كه امكان اتصال دارند، به صورت جدی از سوی آبفای شهری به عمل آید. 

وی با بیان اینكه در حال حاضر 7 وزارتخانه در آلودگی آب و 15 سازمان و وزارتخانه در آلودگی هوا نقش دارند بیان كرد: آلودگی صوتی در مناطق 21،9،10 بیش  از حد مجاز است همچنین برخی مناطق از جمله منطقه 21 هنوز شبكه فاضلاب ندارند و همین مسائل موجب می شود كه با وجود توسعه كالبدی شهر شاخصهای كیفی و زیست  محیطی در آن ضعیف باشد،كه چاره اصلی كار مدیریت یكپارچه شهری است. 

شاعری خاطرنشان کرد: ستاد محیط زیست به طور مستمر در حال پایش شاخص‌های زیست محیطی است و این اطلاعات را در اختیار مناطق قرار می دهد تا شهرداران مناطق از وضعیت منطقه خود آگاه شوند و درصدد رفع نواقص برآیند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زمین ، کشاورزی ، شهرک ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار