معاون نظارت و راهبردی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر معتقد باشیم که توان داخلی قدرت چانه زنی ما را در عرصه‌های بین المللی افزایش می‌دهد، این تفکر منجر به اقتدار می‌شود.

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه عده‌ای به ناصحیح استنباطی دارند که مذاکرات با کشورهای خارجی به تنهائی راه حل برون رفت از وضع موجود است، گفت: اینکه مذاکرات بین المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امری بدیهی است، اما عامل ایجاد قدرت نیست، بلکه مذاکرات هسته‌ای درصدی از موفقیت در مذاکرات خارجی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: قدرت ما در پای میز مذاکرات قدرت و اقتدار ملی است و برگ برنده ما در مذاکرات توانمندی داخلی است.

نگاهداری با اشاره به اینکه بی‌توجهی به ارتقای توانمندی داخلی کشور را دچار خسارت می‌کند، تصریح کرد: اگر معتقد باشیم که توان داخلی قدرت چانه زنی ما را در عرصه‌های بین المللی افزایش می‌دهد و از طرف دیگر با توجه به اینکه قدرت هر کشور از علم و دانش و فناوری و صنعت سرچشمه می‌گیرد، لذا این تفکر است که منجر به اقتدار ملی خواهد شد.

وی افزود: برای دستیابی به اقتدار ملی باید به تولید دانش بنیان به عنوان رکن اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شود و برای ارتقای تولید دانش بنیان داخلی نیازمند شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان قوی و تعامل نزدیک نیروهای دانشگاهی با مراکز صنعتی و اجرائی کشور هستیم.

معاون نظارت و راهبردی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: بافاکتورهای ذکر شده مطمئنا ارتباط دانشگاه و صنعت به عنوان یک متغیر استراتژیک در ارتقای قدرت چانه زنی در عرصه مذاکرات بین المللی و اقتدار ملی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار