سید یعقوب‌ جعفری گفت: در حال حاضر در تمامی بیمارستان‌ها با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم حضور پرستاران در مدیریت بیمارستان‌های هیئت امنایی و نظارت بر نیروی انسانی می‌تواند کمک زیادی در جبران کمبود نیروی پرستاری انجام دهد.

سید یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پرستاران بیش از نیمی از کادر درمانی هر بیمارستان را تشکیل می‌دهند ولی با این وجود هنوز کمبود نیروی پرستاری در اکثر بیمارستان‌ها مشهود است. 
 
عضویت پرستاران در هیئت مدیره بیمارستان‌های هیئت امنایی، علاوه بر اینکه نظارت بر حقوق مالی،‌اداری و درمانی دارند، می‌توانند نقش نظارتی بر عدم جذب نیروی مازاد در بخش‌های اداری بیمارستان هم داشته باشند. 
 
جعفری ادامه داد: یکی از وظایف هیئت مدیره بیمارستان‌های‌ هیئت امنایی، جذب نیروی انسانی با توجه به نیاز است، در اکثر بیمارستان‌ها، جذب نیروی مازاد در بخش‌های اداری وجود دارد و این در حالی است که کمبود پرستاران وجود دارد و از آنجایی که مازاد نیرو در بخش‌های دیگر منجر به عدم جذب پرستار می‌شود،‌ عملا فشار کار بر نیروهای پرستاری مشغول به کار وارد می‌گردد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار