مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان امروز شنبه در دیدار با مک کین خواستار بلوکه نمودن حساب های مالی داعش شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز؛ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان امروز شنبه در دیدار با مک کین خواستار بلوکه نمودن حساب های مالی داعش شد. او اشاره کرد نیروهای کرد ضربات سنگینی به داعش وارد نمودند.

مک کین سناتور امریکایی نیز بر ادامه حمایت و کمک به اقلیم کردستان در مبارزه با داعش تاکید کرد‎.
پایگاه حزب دمکرات کردستان نوشت در دیدار مک کین  با بارزانی و تعدادی از مقامات کردی بارزانی گفت :" کشورها باید عمق خطر را درک کنند و در این راستا با ما همکاری نمایند. هیچ کشور یا دولتی و یا طرف سیاسی خاصی نباید تروریست و تروریست ها را مثل برگه ای به کار گیرند سپس با این برگه بازی کنندزیرا تروریست آتشی است که دامنگیر همه خواهد شد و همه را خواهد سوزاند".

او افزود تروریست تهدید جدی برای تمامی ملت ها و قومیت ها و کشورهاست که همه را مورد هدف قرار می گیرد. تروریست های وابسته به داعش از نژادها و کشورهای مختلفی هستند که مبارزه با آنها نیازمند همکاری همه کشورهاست و علاوه بر اقدامات نظامی باید با انها مقابله فکری کرده و حسابهای مالی آنها را بلوکه نمود ومانع از ارتباط گیری آنها با یکدیگر شد.
بارزانی اشاره کرد نیروهای کرد پیروزی ها ی بسیاری در مقابله با داعش به دست آورده اند و ضربات سنگینی بر آنها وارد کردند.

از سوی دیگر مک کین گفت ما می دانیم که بارزانی در جبهه های جنگ حضور شخصی داشته و بر عملیات ها مشرف و مطلع بوده است. به اینجا آمده ام تا به اظهارات بارزانی درباره مواضع سیاسی و نظامی در مبارزه با تروریست و مطالبات آنها گوش فرا دهم.
مک کین تاکید کرد ملت و حکومت آمریکا در ارائه حمایت و خدمات به کردستان در مبارزه با تروریست ادامه می دهند.
او بر تقویت  ارتباطات تاریخی میان آمریکا واقلیم کردستان تاکید کرد. سناتور مکین امروز شنبه پس از بغداد به اربیل وارد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار