نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیشنهاد سناتور جنگ طلب آمریکایی برای وضع تحریم های جدید بر ضد ایران استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص؛ "بنیامین نتانیاهو" از پیشنهاد "لیندسی گراهام" سناتور تندروی آمریکایی برای وضع تحریم های جدید بر ضد ایران استقبال کرد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل در نشست خبری مشترک به سناتور لیندسی گراهام گفت در حال حاضر اسرائیل دو تهدید جدی دارد : فلسطینی ها و ایران. فلسطینی ها با طرح خود در شورای امنیت مبنی بر به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطینی امنیت اسرائیل را تهدید می کند و ما بعنوان اسرائیل قاطعانه مقابل دیکته کردن شرایط بر خود می ایستیم.

بنیامین نتانیاهو گفت تهدید مهم دیگر ایران است. این کشور نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند و ما وظیفه داریم با این خطر مقابله کنیم.در ادامه  سناتور گراهام که یک جمهوری خواه تندرو است گفت واشنگتن و هر دو حزب حاکم در آمریکا همواره متعهد به امنیت اسرائیل بوده اند و از شما و اسرائیل و مردم اسرائیل حمایت کرده اند.وی در اظهاراتی گستاخانه ایرانیها را متهم به تقلب و دروغ گویی کرد.

او در مورد فلسطین و طرح این کشور در شورای امنیت تهدید کرد اگر این طرح در سازمان ملل تصویب شود ، کنگره به آن واکنش نشان می دهد و کمک های آمریکا به سازمان ملل را قطع می کند.این سناتور تند رو در مورد جنایات اسرائیل در جنگ 50 روزه علیه غزه نیز از مواضع اسرائیل حمایت کرد و از تمامی نهادهای حقوق بشری به دلیل دفاع از فلسطینی ها و محکومیت اسرائیل انتقاد کرد.‎

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه و از جمله حامیان رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نیز در دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کابینه رژیم اشغالگر قدس گفت کنگره باید تصمیم نهایی را درباره هر گونه توافق نهایی با ایران  بگیرد.

لیندسی گراهام نیز در این نشست خبری گفت موضوع اول اینکه من پیش از شروع کنگره جدید به اینجا آمده ام که به شما و مردم اسرائیل بگویم که کنگره آمریکا از همه گروه ها، از شما و با حضور اعضای هر دو حزب حمایت می کند. جمهوری خواهان اکنون مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار دارند. بعضی چیزها اندکی متفاوت خواهند بود ولی یک چیز ثابت است و آن حمایت هر دو حزب از حوزه هایی هستند که شما مطرح کردید. 

وی با اشاره به حمایت قاطع از اسرائیل در حمله اخیر به غزه، قطعنامه حمایت قاطع کنگره از اسرائیل و رد هر گونه تلاش فلسطین در سازمان ملل گفت من با اقدام کمسیون حقوق بشر سازمان ملل و اقدام مذاکره کننده ارشد فلسطینی مخالفم. 

وی گفت کنگره آمریکا به روشنی این تفاوت ها را بین تاکتیک های حماس و مردمسالاری اسرائیل می بیند و جامعه جهانی به نظر می رسد که سردرگم شده باشد. از این رو ، می توان این نتایج را در ماه ژانویه که کنگره جدید روی کار می آید، انتظار داشت؛ از همه سران کشورهای دنیا، پیام شما در خصوص ایران همواره یکی بود؛ اینکه مراقب ایران باشید. من از تلاش های دولت برای رسیدن به راه حلی صلح آمیز به این مساله حمایت می کنم ولی بیش از همه، می دانید که تحریم ها باعث شدند که ایرانیان به پای میز گفتگو بیایند و تنها چیزی هستند که می توانند آنان را به این باور برسانند که باید در این میز باقی بمانند.

وی گفت من اینجا آمده ام که به شما بگویم کنگره از شما پیروی می کند. ژانویه سال آینده، درباره طرح کورت-منندز رای گیری می شود، طرح تحریم دو حزبی که می گوید اگر ایران از میز گفتگوها دور شود، تحریم ها بار دیگر اعمال می شود. بسیار مهم است که ایرانیان بدانند از دیدگاه آمریکا، تحریم ها به جای خود هستند و خواهند بود.  از این رو، ما از مشاوره های شما استفاده می کنیم و کنگره با هوشیاری، تحریم ها را دنبال می کند. 

وی افزود همچنین طرحی را با سناتور کورکر دنبال می کنیم که از حمایت دو حزبی برخوردار است و می گوید اگر توافقی بین پنج بعلاوه یک در خصوص برنامه اتمی ایران باشد، پیش از برچیده شدن دائم تحریم ها، باید برای تایید ما به کنگره بیاید تا نوعی توازن قوا در برابر توافق بد وجود داشته باشد. 
وی گفت آقای نخست وزیر ، فراتر از همه باید بگویم که اگر توافقی بین ایران و پنج بعلاوه یک به ایران اجازه غنی سازی بدهد، نتیجه همان خواهد بود (که در کره شمالی به دست آمد). وقتی صحبت از ایران می شود، با کنگره ای بسیار هوشیار روبرو خواهید بود. کنگره ای خواهید دید که اطمینان حاصل می کند تحریم ها واقعی هستند، بلافاصله قابل اجرا هستند و کنگره ای خواهید دید که حرف آخر را درباره توافق نهایی می زند. 

گراهام گفت در خصوص سازمان ملل و کنگره نیز شاهد این نتیجه خواهید بود؛ هر گونه تلاش سازمان ملل برای تعیین شروط گفتگوهای صلح و جلوگیری از گفتگوهای مستقیم ، واکنش کنگره بسیار شدید خواهد بود. رئیس جمهور اوباما در سال دو هزار و یازده گفته بود که وقتی صحبت از فرایند صلح برای رسیدن به راه حل دو کشوری به میان می آید، سازمان ملل راه درستی نیست. 
.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ دی ۱۳۹۳
نتانیاهو برای کشتار مردم فلسطین در غزه باید محاکمه و مجازات شود .
این فرد متهم ردیف اول جنایات علیه بشریت است . سازمان ملل باید درباره رسیدگی به جرائم او فورا رای صادر کند .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۸ ۰۶ دی ۱۳۹۳
رزیم جعلی اسراییل جنایتکارترین وحشیترین دهن گشادترین با دهها کلاهک اتمی که تاب نظرات دیگران را ندرد وفقط باترور ونقض قوانین بین المللی و با حمایت و وتوی امریکا و انگلیس تا الان سر پا مونده .چه جور شده ما با هسته ای صلح امیز هرروز تحریم شدیدتر بشویم ولی برای انها با انبارهایی پراز تسلیحات اتمی وخطرناک از تحریم خبری نباشه
آخرین اخبار