معتمدی گفت: کسری‌ بودجه روی پژوهش اثر منفی می‌گذارد که البته تا حدودی رفع شده اما نه به طور کامل ودر این زمینه هنوز مشکل داریم.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی بودجه جاری که بودجه تحقیقات را هم در خود دارد پایین باشد، حقوق کارمند و استاد را نمی‌توان داد و این در حالی است که پس از آن که از بودجه جاری حقوق استادان و کارمندان پرداخت شد، آن وقت از بودجه‌ای که سروته آن زده می‌شود، می‌توان رقمی را برای پژوهش اختصاص داد.

وی افزود: البته در خصوص شرایط و وضعیت بودجه باید بگویم که این شرایط نسبت به یکی دو سال گذشته بهتر شده هرچند درصد بودجه پژوهشی نسبت به بودجه کل درصد قابل قبولی نیست.

معتمدی تصریح کرد: در دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی امیر کبیر که در زمینه تحقیقات دانشگاه معتبری است و فعالیت تحقیقاتی دارد این بودجه زیر ۱۰درصد است که اگر بتوانیم به این میزان برسانیم هنر کرده‌ایم هرچند خیلی بعید است.

وی در ادامه به تولید مقاله در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تولید مقاله در کشور مناسب است، در طرح‌های ملی هم وضع دانشگاه امیرکبیر بهتر است و نسبت به سایر دانشگاه‌ها سهم بیشتری دارد اما قرار دادی که با صنعت دارد کمتر از سال گذشته است و در حد قابل قبول نیست.

معتمدی خاطرنشان کرد: کسری‌های بودجه که روی پژوهش اثر منفی می‌گذاشت تا حدودی رفع شده اما نه به طور کامل ودر این زمینه هنوز مشکل داریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.