دبیر دومین نشست هم اندیشی دانشجویان خارج از کشور خبر داد

حضور 189 دانشجوی دکترای در نشست مربوط به تعطیلات ژانویه

شایان فر گفت: 189 دانشجوی دکتری ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در نشست هم اندیشی مربوط به تعطیلات ژانویه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ شایان فر دبیر دومین هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور طی سخنرانی درنشست خبری که در نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور برگزار شد، گفت: دومین هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با هدف شناخت نخبگان داخل و خارج از کشور، بررسی مسائل و مشکلات در مواجه با فرهنگ‌های مختلف در محل تحصیل دانشجویان و تدبیر راه حل‌های بررسی انتظارات متقابل دانشجویان، راههای دستیابی به راه حل‌های مناسب در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ایجاد تجارب و ارتباط متقابل، ایجاد فضای کسب و کار دانش بنیان، آشنایی با مسائل علمی و پژوهشی و نحوه تعامل برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: از طریق سایت نهاد، دعوت مستقیم افراد، معرفی توسط اعضای ستاد هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور به این نشست دعوت می‌شوند .

شایان‌فر، در ادامه گفت: رؤسای دانشگاههای تهران، ارگان‌های نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان در این نشست هم اندیشی حضور دارند. 

وی در خصوص وضعیت حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور اظهار داشت: در این نشست هم اندیشی 240 دانشجو که 137 نفر از قاره آسیا و اقیانوسیه، 83 نفر اروپا، 19 نفر آمریکا و کانادا و 1 نفر از آفریقا در حالی حضور دارد که 196 نفر از دانشجویان مرد و 44 نفر زن هستند. 

شایان‌فر، در ادامه گفت: دانشجویان از 38 کشور جهان تمایل حضور در این نشست هم اندیشی را اعلام کردند که 15 نفر از آذربایجان، 13 نفر از ارمنستان، 32 نفر ترکیه، 29 نفر هند، 28 نفر از مالزی، 30 نفر از تاجیکستان،7 نفر از فرانسه، 5 نفر از فیلیپین، 11 نفر کانادا، 8 نفر آمریکا، 15 نفر آذربایجان و 10 نفر ایتالیا حضور دارند. 

وی به اولویت‌های حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور اشاره کرد و گفت: از جمله اولویت‌های ما حضور دانشجویان در مقاطع پسا دکتری و دکتری، اعضای انجمن علمی فعال، دانشجویان نخبه، دانشجویان از دانشگاههای معتبر دنیا که دارای بورس تحصیلی هستند و دانشجویان فعال در هیئت‌های مذهبی و کانون‌های قرآنی از جمله اولویت‌های حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشورهای خارج از کشور است البته حداکثر سن پذیرفته شدگان در این نشست هم اندیشی نیز 35 سال است. 

وی خاطر نشان کرد: 189 نفر از دانشجویان دکتری، 10 نفر از دانشجویان پسا دکتری، 30 نفر دانشجویان کارشناسی ارشد، 10 نفر از دانشجویان کارشناسی و 1 نفر از دانشجویان فوق دیپلم در این نشست هم اندیشی حضور دارند.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.