رئیس کمیته فلای بورد گفت: ایران جزء 29 کشور وارد کننده این ورزش در جهان است.

پیام عرب زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود:‌در سال 2011 این رشته توسط  فرانکی زاپاتا از فرانسه ابداع شد، در اوایل سال 2012 وارد بازار شد، اوایل سال 2013 وارد ایران شد و ما جزء اولین کشورهایی هستیم که این ورزش را وارد کردیم.
 
وی افزود: با توجه به این که این رشته نوپا است تاریخچه ای از مسابقات برگزار شده این ورزش را معرفی می کنیم اولین دوره در دوحه قطر سال 2012 برگزار شد که استفان پراناس قهرمان شد و در دوره بعدی در همان کشور، سوکسان تونتای از تایلند، کوپر ریگز و بن مرل به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آورند.

وی ادامه داد: در دوره بعدی سوکسان تونتای تایلندی برای دومین بار به مقام نخست رسید. دیمون دپی و جیک ال آرل از آمریکای شمالی به مقام های اول تا سوم دست یافتند. همچنین در بزرگسالان کالیوت از فرانسه، استیدینگ از سوئد و یانگ از کره به مقام‌های اول تا سوم در بخش آقایان و کیم از کره جنوبی، ولز بیکر از آمریکای شمالی به ترتیب اول تا سوم در بخش بانوان را کسب کردند.

وی تصریح کرد: تیم ملی ایران در هیچ کدام از این مسابقات حضور نداشته اما در آخرین دوره آن که به میزبانی دبی بود دعوت رسمی از ایران شده بود اما به دلیل این که خود فرانسه باید تایید می‌کرد که چه نفراتی می‌توانند حضور داشته باشند مدتی طول کشید که تاییدیه به دست ما برسد و به دلیل تاخیر زیاد روادید دیر صادر شد و تیم ملی ایران از حضور در این مسابقات باز ماند ولی ما افتخار این را داشتیم با پرچم مقدس کشورمان دور افتخار بزنیم و پرچم‌مان را به احتزاز دربیاوریم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر استعداد یابی انجام گرفته و انجمن خود این مهم را بر عهده گرفته است، با توجه به این که این ورزش در سطح جهان و ایران نوپا می‌باشد ما انتظار داریم که رسانه‌ها بتوانند خوب پوشش دهد تا بتوانیم این رشته را در سطح  گسترش دهیم و مردم را مطلع کنیم، انجمن در توان خودکارایی انجام داده ولی این تلیغات معمولا گران و سرسام آور می باشد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در اواخر تابستان 94بتوانیم مسابقاتی را به عنوان کاپ مرکزی کنیم و با اطلاع رسانی که صورت گیرد این ورزش بیشتر مورد توجه علاقمندان آن قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ دی ۱۳۹۳
امیدوارم موفق باشین آقای عرب زاده و انجمن جت اسکی و جت بت
آخرین اخبار