دکتر امیرحسین‌ضیائی گفت: هر چند طبق آمارها، نسبت دانشجو به استاد در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مطلوب به نظر می‌رسد ولی در کل سیستم آموزشی با کمبود جدی هیئت علمی متخصص مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر امیرحسین‌ضیائی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در همایش معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت: رشد کل تعداد دانشجو طی 6 سال اخیر، 72 درصد بوده است که توسعه تحصیلی در رشته‌های پایه به تخصصی و تکمیلی، 21.7 درصد رشد طی 7 سال اخیر را نشان می دهد. همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مهر 93 نسبت به مهر 92، 12.8 درصد افزایش داشته‌ایم. 

وی ادامه داد: بیش از 170 هزار دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاههای دولتی سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که در سال جدید تحصیلی این تعداد به 183 هزار می رسد. همچنین بیشترین تعداد دانشجویان در حال تحصیل در کارشناسی پیوسته هستند و 28 درصد کل دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در دکترای عمومی مشغول به تحصیل هستند. 

دکتر ضیائی، گفت: در سال 86 ثبت استاندارد استاد به دانشجو، 1 به 1/9 بود و در سال 93-92 این نسبت 1 به 12 شد. هرچند این عدد قابل قبول است ولی در مقایسه با مقاطع بالاتر و محاسبه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، این عدد تغییر کرد و به نسبت 1 به 22 تا 1به 40 رسید که قابل قبول نیست و در کل حدود 8 هزار عضو هیئت علمی کمبود نیرو داریم.




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار