طیب‌نیا اعلام کرد

افزایش 4 درصدی تولید کشور/ تصمیمات عجولانه راجع به بازار سرمایه نگیرید

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فرایند خروج از رکورد از زمستان سال 92 شروع شد و با ادامه رشد تولید در بهار و تابستان در شش ماهه ابتدای سال شاهد رشد 4 درصدی مجموع تولید کشور بوده‌ایم و این شرایط رشد تولید همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی طیب‌نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فطانت‌فرد در خصوص شرایط بازار ارز بیان کرد: نوسانات در بازار ارز چیزی است که در یک سال گذشته به وجود آمده و این نوسانات کوتاه مدت و گذرا است و تغییرات روی قیمت‌های ایجاد شده تاثیر معنی‌داری بر بودجه کشور و منابع و مصارف ارزی نخواهد داشت.

وی در این باره ادامه داد: مجموع ذخایر کشور در شرایط مساعدی است و با اعلام بانک مرکزی به هیچ وجه شاهد جهش قیمت ارز مشابه شرایط  گذشته را تجربه نخواهیم کرد.

علی طیب‌نیا با اشاره به شرایط نقدینگی در اقتصاد کشور گفت: آن چیزی که در گذشته بر بازار ارز تاثیر گذاشته و زمینه افزایش نرخ ارز را فراهم کرده حجم قابل ملاحظه‌ نقدینگی بوده که در چندین سال اتقاق افتاده است و پتانسیل افزایش نرخ ارز متراکم شده و به یک باره آزاد شده و ما در شرایط فعلی تاثیر قابل ملاحظه‌ای از نرخ ارز نخواهیم داشت و تنها ممکن است نوسانات محدودی در بازار ارز مانند سایر بازارها اتفاق افتد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری بازار سرمایه است، تصریح کرد: بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری مردم کماکان بازار سرمایه‌ کشور است و قیمت سهام در حال حاضر در حداقل ممکن قرار دارد و در واقع قیمت‌ها در بازار سرمایه در کف قیمت هستند.

وی در توضیح شرایط پیش روی بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به بررسی برخی از محدودیتهای موجود در بازار سرمایه و رفع آنها می‌توان آینده خوبی را برای بازار سرمایه پیش‌بینی کرد و به مردم توصیه می‌شود که بهترین محل برای سرمایه‌گذاری بازار سرمایه است.

طیب‌نیا در خصوص تاثیر قیمت نفت بر شرایط اقتصادی گفت: با توجه به بودجه‌ای که دولت به مجلس تقدیم کرد و با توجه به قیمت نفت در بازار به راحتی می‌توان بودجه سال آینده را بررسی کرد و این نوید را می‌دهیم که کمبودی برای بودجه سال آینده نخواهیم داشت و همین بودجه این قابلیت را دارد که در شرایط جدید هم کشور را اداره کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که آیا بر کاهش نرخ سود بانکها نظارتی صورت می‌گیرد؟ گفت: بانک مرکزی کنترل و نظارت خود را بر بانکها و موسسات مالی و اعتباری و به خصوص آنهایی که از برنامه‌ها تخطی کرده اند را تشدید کرده تا تمام زیر مجموعه‌های بانک مرکزی از برنامه‌های این بانک تبعیت کنند.

وی در این باره افزود: بعد از ابلاغ شورای پول و اعتبار بانک مرکزی نظارت کامل خود را بر بانکها و موسسات مالی و اعتباری افزایش داده و با موسسات متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

طیب‌نیا به سهامداران بازار سرمایه‌ نیز توصیه کرد: از فعالیت هیجان ‌آور و شایعات دوری کنید و تصمیمات عجولانه راجع به بازار سرمایه نگیرید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در توضیح شرایط خروج از رکورد تصریح کرد: فرایند خروج از رکورد از زمستان سال 92 شروع شد و با ادامه رشد تولید در بهار و تابستان در شش ماهه ابتدای سال شاهد رشد 4 درصدی مجموع تولید کشور بوده‌ایم و این شرایط رشد تولید همچنان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: با وجود تحریم‌ها، بر شرایط رکورد غلبه کرده و توانسته‌ایم با تورم مقابله کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، اقتصاد ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار