رئیس ستاد بزرگداشت هفته سواد آموزی گفت: رونمایی از کتاب‌های جدیدالتالیف و پودمانی از جمله برنامه‌های سازمان نهضت سوادآموزی این هفته به شمار می آید.

پرویز کوثری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی و رئیس ستاد بزرگداشت هفته سوادآموزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته سوادآموزی اظهار داشت: به مناسبت گرامی داشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برنامه‌های ویژه‌ای در سطوح ملی و استانی پیش بینی و اجرا می‌شود.
 
وی با بیان این که سازمان‌ها با بهره گیری از مشارکت دستگاه‌های اجرایی، مدارس و تشکل‌های مردم نهاد از امروز  شنبه تا روز جمعه طبق زمان بندی تعیین شده برنامه‌هایی را در دست اقدام دارند، گفت: مصاحبه آموزش یاران و پیشکسوتان سوادآموزی، نقد و برررسی دستاوردهای سوادآموزی، برگزاری مسابقه انشا نویسی ویژه سوادآموزی دوره انتقال، برگزاری نمایشگاه نوآوری‌های مدیران مدارس در طرح با سوادی اولیای بی سواد دانش آموزان و برگزاری مسابقه کتابخوانی برای سوادآموزان دوره تحکیم و انتقال بخشی از برنامه‌های استان‌ها در هفته سواد آموزی به شمار می آید.
 
کوثری در ادامه از برنامههای هفته سوادآموزی در سطح ملی اشاره کرد و گفت: دیدار با وزیر آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه، رونمایی از کتاب‌های جدیدالتالیف، پودمانی و فرد به فرد نهضت سوادآموزی و تجدید بیعت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته سوادآموزی در سطح ملی محسوب می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که اولویت فعالیت سازمان نهضت سوادآموزی گروه سنی 10تا 49است، گفت: با توجه به این که نرخ سواد در این گروه سنی بالا و پراکندگی‌ بی سواد این گروه به گستره‌ی جغرافیایی کشور است بنابراین لزوم نیاز به روش‌های جدید و تولید متفاوت از گذشته بیش از پیش دیده می‌شد.
 
وی در پایان تاکید کرد: ‌تالیف کتابهای پودمانی ویژه افرادی که نمی‌توانند حضور مستمر داشته باشند و پیش بینی کتاب‌های فرد به فرد متناسب با سن، جغرافیا و شغل بخشی از فعالیت‌های سازمان به شمار می رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هفته ، سوادآموزی ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.