بهره‌برداری از نخستین کارخانه شمش منیزیم خاورمیانه که با استفاده از تسهیلات اعطایی بانک صنعت و معدن به اجرا درآمده، در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در فردوس افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، طرح مزبور با ظرفیتی بالغ بر 6 هزار تن منیزیم در سال از حدود 16 میلیون یوروتسهیلات ارزی و 80 میلیارد ریال تسهیلات ریالی این بانک برخوردار شده است.

باآغاز به کار این واحد صنعتی که در یکی از مناطق محروم کشورمان به اجرا درآمده است برای 170 نفر از نیروهای آماده به کار منطقه اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

بنا به گفته مدیرعامل این شرکت دانش فنی ساخت واحد تولیدی یاد شده کاملاً بومی بوده و این کار با استفاده از دانش فنی محققان و مخترعان کشورمان انجام شده است.

فرامرز کافی با بیان اینکه شمش منیزیم در صنایع خودروسازی ، آلومینیوم ، هوافضا و صنایع بسته بندی کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: می توان پس از بهره برداری، هرصنعت وابسته به منیزیم را در استان پایه ریزی و سبب رونق اقتصادی و همچنین ایجاد زمینه های اشتغال پایدارشد.

وی تصریح کرد: شرکت شمش فلز رویال به عنوان نخستین تولید کننده شمش منیزیم در ایران و خاورمیانه با هدف بی نیاز کردن کشور از واردات منیزیم راه اندازی شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار