مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از امضای قرارداد جداگانه با دانشگاه‌های طرف تفاهم با وزارت نفت برای مطالعات میدان‌های نفتی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، محمد علی عمادی گفت: در ادامه تفاهم نامه وزارت نفت با هشت دانشگاه کشور، قرار است در روزهای آینده قراردادهای جداگانه ای را با دانشگاه های طرف تفاهم داشته باشیم.
 
وی اظهار کرد: این قراردادها میان دانشگاه ها و شرکتهای عملیاتی امضا می شود تا به شکل مشخص در باره نیازها و برنامه های هر یکی از میدانها هماهنگی صورت گیرد.
 
عمادی تصریح کرد: بر اساس این قراردادها کار مطالعات میدانهای انتخاب شده، به طور کامل به دانشگاه ها سپرده می شود.
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران یادآور شد که هماهنگی برای امضای این قرارداد طبق برنامه ریزی تا ١١ دیماه انجام می شود.
 
به گزارش شانا، بیژن زنگنه، اواسط مهرماه امسال موافقتنامه ای ١٠ ساله را با هشت دانشگاه معتبر کشور امضا کرد تا برای نخستین بار در کشور مطالعات تولید نفت و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی به دانشگاه ها سپرده شود.
 
بر اساس اظهار وزیر نفت این موافقتنامه پنج ویژگی اساسی دارد و یکی از مهمترین موارد آن این است که طول زمان و سقف ریالی این قراردادها با توجه به توافق دو طرف قابل افزایش است، همچنین پرهیز از پراکندگی، تمرکز روی یک میدان، تقاضا محور بودن و امضای قرارداد با معتبرترین دانشگاه ها که مسئولیت انتقال فناوری را در نفت می پذیرند، از ویژگیهای مهم این قراردادها خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار