رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کسانی که تا کنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند صاحب کارت هوشمند ملی می‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در همایش ثبت احوال که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه زیر ساختهای کارت هوشمند ملی فراهم است تا به امروز یک میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی در ادامه افزود: از جمله ویژگیهای این کارت غیر قابل جعل بودن است اما کاربرد اصلی این نوع از کارتهای هوشمند ملی قدرت شناسایی هویت در فضای مجازی است.

ناظمی اردکانی همچنین اظهار داشت: با استفاده از این کارت امکان اتصال به پایگاه داده‌های ثبت احوال و سایر دستگاه‌ها فراهم می‌شود
تا اطلاعات ثبت شده در این دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه  صدور کارت شناسایی قدیمی متوقف شده است  بیان داشت: در حال حاضر 600 هزار نفر کارت ملی دریافت نکرده اند که این افراد تا پایان سال مهلت دارند و کارت هوشمند ملی برای آنان صادر خواهد شد.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی از سوی بعضی از ادارات و دستگاه‌ها یادآور شد: ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند از طریق شماره ملی ارائه شده از سوی شخص هویت وی را احراز نمایند و نیازی به اخذ کپی شناسنامه و یا کارت ملی وجود ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارت ، هوشمند ، ملی ، فراخوان ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار