نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات مطالعاتی راه آهن بستان آباد، هریس و اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛عباس فلاح، عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از دغدغه های اصلی و مطالبه جدی شهروندان اهری و منطقه ارسباران را تسریع در بزرگراه اهر – تبریز عنوان کرد و خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر دراین زمینه شد.

وی، از دیگر دغدغه مردم منطقه را کمبود فرصت اشتغال برشمرد و افزود: خوشبختانه دراین زمینه گامهای اساسی برداشته شده و زیرساختهای سرمایه گذاری دراین شهرستان فراهم شده است و هم اکنون بیش از ده طرح مهم و اشتغالزا شامل تولید قند رافینری، بسته بندی و سورتینگ، سردخانه، صنایع تبدیلی میوه و کنسانتره مس از مهمترین این طرح ها می باشد که با اتمام آنها زمینه برای اشتغال بیش از دو هزار نفر فراهم می شود.

فلاح گفت: شهرستان اهر رتبه اول در جذب اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی را داشته که در طرح های مهم اشتغالزا هزینه شده است.

این نماینده مجلس همچنین از سرمایه گذاری 300 میلیارد ريالی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در دو طرح مهم صنعتی اهر و هریس خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تداوم این حرکتها بتوانیم گامهای اساسی در توسعه منطقه برداریم.

عباس فلاح، همچنین از تصویب عملیات مطالعاتی راه آهن بستان آباد، هریس و اهر به مناطق مرزی خبر داد و افزود: در صورت اجرای این پروژه مهم شاهد توسعه پایدار در منطقه خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین از پیگیری های لازم در جهت تصویب این شهرستان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و افزود: امیدواریم با تأیید هیئت دولت بتوانیم در این راستا قدمهای اساسی برداریم.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.