سخنگوی کمسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه نکته مثبت لایحه بودجه تخصیص بودجه دانشگاه‌ها براساس سرانه است، گفت: اگر دانشگاهی دور از مرکز باشد به میزان تعداد ومقاطع تحصیلی دانشجو سرانه دریافت خواهد کرد و این مبلغ در تمام نقاط ایران ثابت است.

"قاسم جعفری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده در سال 94 برای آموزش‌عالی اظهار داشت: بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه سال 94 کاهش نداشته است. اما با نیازها نیز هماهنگ نبوده و طبیعتا برای برطرف شدن  این نیازها و درآمدزایی، احتمالا شهریه دانشجویانی که شهریه پرداخت می‌کنند نیز افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در افزایش شهریه‌ها دانشگاه‌های کوچک بیشتر تحت الشعاع قرار می‌گیرند، تصریح کرد: براساس برآوردها باید مبلغی معادل 400، 500 میلیون به شهریه‌های دانشگاه‌های کوچک اضافه شود و این امر با هدف تقویت دانشگاه‌های دور از مرکز صورت می‌گیرد.
 
جعفری در پایان خاطرنشان کرد: نکته مثبت بودجه امسال تخصیص بودجه دانشگاه‌ها براساس سرانه است به این معنی که اگر دانشگاهی دور از مرکز باشد به میزان دانشجو سرانه دریافت خواهد کرد و در این طرح دانشجوی کارشناسی، ارشد و دکتری هرکدام سرانه مخصوص به خود را دریافت می‌کنند و مبلغ این سرانه‌ها در تمام نقاط ایران ثابت است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار