رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ثبت ولادت در کشور به بالای 98.5 درصد و ثبت فوت به بالای 97.5 درصد رسیده است.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور و معاون وزیر کشور در همایش گرامی داشت هفته ثبت احوال ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور 3 ماموریت مهم ثبت وقایع حیاتی، حضور اسناد هویتی ایرانیان وتولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی را بر عهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال نوین سازی خود را بااستفاده از آخرین فناوری ها تجربه می کند افزود: در این راستا سازمان ثبت احوال راهبردهایی را به اجرا گذاشته که ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی از آن جمله بوده که در این زمینه توانسته‌ایم ثبت ولادت رابه بالای 98.5 درصد و ثبت فوت را به بالای 97.5 درصد برسانیم که در این زمینه 40 هزار ثبت‌یار با سازمان ثبت احوال همکاری کردند.

ناظمی اردکانی گفت: صدور اسناد هویتی که در رابطه با اتقان اسناد هویتی بوده از دیگر راهبردهای سازمان ثبت احوال است که در این زمینه شناسنامه‌های قدیمی به شناسنامه های مکانیزه تبدیل شده و این امر منجر به غیر قابل جعل بودن این سند می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال به کاربرد کارت هوشمند اشاره کردو افزود:در کارت هوشمند ملی از آخرین فناوری های روز دنیا و پیشرفته‌ترین نرم افزارها استفاده شده که مندرجات آن به صورت لیزری حک شده و غیر قابل جعل است و همچنین امکان شناسایی افراد در فضای مجازی را فراهم می‌کند.

*وقوع 1 میلیون و 400 هزار ولادت در سال

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به میانسالی می‌رود بیان داشت: 30 درصد جمعیت کشور در روستاها و 70 درصد در شهرها ساکن بوده که 51 درصد آن را زنان و 49 درصد آن را مردان تشکیل داده و از لحاظ ترکیب سنی نیز 24 درصد افراد زیر 15 سال، 31 درصد 15 تا 30 سال، 39 درصد 30 تا 64 سال و 6 درصد بالای 64 سال بوده که نشان دهنده این است که جمعیت فعلی کشور جوان بوده که تحت عنوان پنجره طلایی جمعیت شناخته شده اما این پنجره طلایی دیرپا نبوده و رو به میانسالی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در سال 1 میلیون و 400 هزار ولادت، حدود 400 هزار فوت، 800 هزار ازدواج و 160 هزار طلاق در کشور اتفاق می‌افتد که از لحاظ بعد خانوار به سمت کوچک شدن پیش رفته و این در حالی است که 14 درصد ازدواج‌ها تمایل به داشتن فرزند نبوده و 19 درصد با تک فرزندی زندگی خود را ادامه داده و در واقع 33 درصد ازدواج‌ها یا بدون فرزند و یا تک فرزند انجام می‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: نرخ باروری در کشور1.7 و  رو به کاهش بوده که در این راستا با هشدارهای مقام معظم رهبری و تدوین سیاست های کلی جمعیت و درمجمع تشخیص مصلحت نظام امید است تدابیر لازم در این زمینه اندیشه شود و تمامی بندهای این سیاست به نحو احسنت به اجرا در بیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، احوال ، فرزند ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۳ ۰۶ دی ۱۳۹۳
ازدواج داره برای جوانان کلمه غریبی می شه .
آخرین اخبار