3 مخزن نفتی در بندر سدره بزرگترین بندر نفتی لیبی در اثر بمباران شبه نظامیان"فجر لیبی" آتش گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مسئولان لیبیایی روز گذشته اعلام کردند که 3 مخزن نفتی در بندر نفتی سدره، بزرگترین بندر نفتی لیبی، روز گذشته در اثر بمباران شبه نظامیان "فجر لیبی" آتش گرفت.

"علی الحاسی"، سخنگوی اتاق عملیات ارتش در هلال نفتی لیبی در این باره گفت: زبانه‌های آتش سبب گردید تا دو مخزن نفتی دیگر نیز پس از آتش گرفتن یک مخزن در روز پنج شنبه در پی بمباران شبه نظامیان "فجر لیبی" آتش بگیرند.

وی در سخنان خود، شبه نظامیان افراطی را مسئول حمله به مخزن اول در هنگام درگیری بر سر تسلط بر این بندر که با استفاده از قایق های تندرو صورت گرفته بود، عنوان کرد.

گفتنی است، دولت موقت لیبی روز پنج‌شنبه در بیانیه ای اعلام کرده بود که گروه‌های زیر نظر شبه نظامیان فجر لیبی که از سوی عناصر تروریستی حمایت می شوند، اقدام به حمله به "منطقه نفتی سدره" در ضمن سلسله حملاتی که از چند روز گذشته برای تسلط بر سازمان‌های نفتی در منطقه هلال نفتی آغاز کرده بودند، کرده اند.

دولت لیبی در بیانیه خود این حمله را گسترش خطرناک درگیری ها در لیبی عنوان کرده بود و اعلام کرده بود که این مسأله وحدت ملی کشور را تهدید و ممکن است سبب کشاندن کشور به جنگ داخلی شود.

دولت همچنین اعلام کرده بود که این حمله راه را برای تسلط گروه های تروریستی بر منابع نفتی باز می‌کند که این مسأله سبب فراهم آوردن منابع برای گروه های تروریستی به منظور حملات بیشتر می‌گردد.

همچنین شایان ذکر است که هلال نفتی لیبی،‌ مجموعه ای از شهرها میان شهربنغازی و شهرسرت(در 500 کیلومتری شرق پایتخت لیبی) را شامل می‌گردد که بزرگترین مخازن نفتی لیبی علاوه بر بنادر سدره و رأس لانوف و بریقه را دارا می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار