متاسفانه بروز مقاومت‌ها میکروبی، موجب بروز مشکلات درمانی جدی در سراسر جهان شده و موارد شکست روش‌های درمانی را نیز افزایش چشمگیری داده است.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: عفونت‌های گوارشی و ادراری در بین اغلب بیماری‌های عفونی، شیوع گسترده‌تری دارند که باکتری‌های اشریشیاکلی از جمله مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده این عفونت‌ها هستند. 

وی تصریح کرد: درمان آنتی بیوتیکی راهکار اصلی درمان عفونت‌ها است که متاسفانه این نوع درمان به دلایل مختلف با مشکلات بسیاری همراه شده است. 

سراوانی تاکید کرد: متاسفانه بروز مقاومت‌های میکروبی، ‌موجب بروز مشکلات درمانی جدی در سراسر جهان شده و موارد شکست روش‌های درمانی را نیز افزایش چشمگیری داده است. 

وی یادآور شد: به عنوان بسیاری از آنتی بیوتیک‌هایی که جهت درمان بیماری‌های عفونی ناشی از باکتری‌های اشریشیاکلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اثر بخشی خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند. 

سراوانی خاطر نشان کرد: مصرف نابجا، غیر منطقی و بیش از اندازه دارو‌ها به ویژه آنتی بیوتیک‌ها، از دلایل اصلی گسترش مقاومت‌های میکروبی و ایجاد عوامل عفونی مقاوم به دارو‌ها است. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار