هنوز کشور به موضوع برندسازی به طور اعم و در حوزه آی‌تی به‌طور اخص نپرداخته‌ است و از نقش آن در توسعه اقتصادی غافل شده‌ایم.

علیرضا صالحی، دبیر کمیسیون شبکه و امنیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت برند در توسعه اقتصاد و خصوصاً حوزه فناوری اطلاعات گفت: نگاهی به فهرست برندهای بر‌تر جهانی نشان می‌دهد که شرکت‌های آی تی نقش بسیار مهمی در آن دارند، به‌عنوان‌ مثال در فهرست برندهای بر‌تر که ماهنامه فوربس منتشر ساخته؛ در صدر فهرست شرکت اپل و در ادامه نام‌های مایکروسافت، گوگل و آی بی‌ام به چشم می‌خورند.

عضو کمیته تخصصی کنفرانس استراتژی برند با اشاره به اینکه ارزش نام تجاری شرکت اپل به تنهایی بیش از ارزش کل بازار بورس ایران است گفت: این موضوع نشان دهنده پتانسیل بسیار عظیمی است که فناوری اطلاعات در برند سازی دارد.

وی در ادامه ضمن برشمردن مزایای برند سازی در توسعه صادرات و خلق ارزش و ثروت تصریح کرد: فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات که در کشورمان رو به رشد است، می‌تواند بستر مناسبی برای توجه به مقوله برندینگ باشدکه توجه بیشتر به کیفیت خدمات و محصول، توجه به بازارهای جهانی، تعهد به ارائه سرویس‌های پشتیبانی و در یک‌کلام مشتری مداری بهتر از جمله مزایای آن است.


انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، گوگل ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.