عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: با توجه به درهم تنیدگی مسائل شهری ضرورت اجرای مدیریت یکپارچه شهری بیش از پیش احساس می‌شود.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه شهرداری تهران در صرف هزینه‌ برخی از زیر ساختهای فرهنگی نظیر ساماندهی افراد کارتن خواب به خوبی عمل کرده است افزود: اما باید گفت: که شهرداری متولی و مسئول اجرای بسیاری از این اقدامات نبوده و لزوم ورود سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه لازم است.  
 
وی با تاکید بر اینکه عدم اجرای بسیاری از وظایف ذاتی برخی از دستگاه‌های مسئول و اجرای آن توسط شهرداری ضرورت بیش از پیش عملیاتی شدن مدیریت یکپارچه شهری را نمایان می‌سازد اظهار داشت: هر چند شورا به عنوان پارلمان شهری از نقش هماهنگی میان دستگاهها برخوردار است اما قانونگذار نیز باید به شورای شهر اختیارات لازم را جهت الزام سایر دستگاهها به اجرای مصوبات شورا تنفیذ نماید. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر افزود: جز شهردار که منتخب شورای شهر است پذیرش مصوبات شورا از سوی سایر دستگاهها مشروط به عدم مخالف و پذیرش اولیه از سوی آنان است در برنامه پنج ساله احکام صریح تری در رابطه با مدیریت شهری تدوین شود.
 
عضو کمیسیون و فرهنگی اجتماعی شورا در ادامه افزود: هر چند امیدواریم در برنامه پنج ساله احکام صریح تری در ارتباط با تشکیلات شهری و بازگشت این حقوق به پارلمان شهری صورت اما باید گفت واقعیت آنست که شورا از امکانات و ابزارهای قانونی و قوی برخوردار نیست در حالیکه مسائل شهری در هم شده است و باید آن را یکپارچه دید.  
 
انصاری اصلی ترین و مهمترین وظیفه شهرداری را خدمات شهری عنوان کرد و گفت: اما از سویی دیگر حل بسیاری از مسائل در گرو حل مسائل فرهنگی است و اینجاست که ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه در شهر بیشتر احساس می‌شود.  
 
*لزوم تخصیص منابع و اعتبار تمبر به شهرداری  
 
وی با بیان اینکه شهرداری برخلاف حجم وسیع کاری از نظر تخصیص منابع و امکانات محدود بوده و باید اعتبار بیشتری به آن تعلق گیرد انجام مسائل شهری بر اساس اولویتها را صرفا به دلیل کمبود منابع و امکانات شهرداری علی رغم کوه عظیم مسائل شهری ذکر و خاطر نشان کرد: تخصیص تنها 10 درصد از اعتبارات شهری به مسائل فرهنگی و بخش بیشتر به حمل و نقل عمومی نیز بر اساس همین اولویتها است چرا که اجرای بیشتر کارهای فرهنگی نیازمند بودجه بیشتری است.
 
انتهای پیام/   
برچسب ها: مدیریت ، قانونگذار ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار