یک کارشناس مذهبی گفت: سبک زندگی اسلامی، عبارتست از رفتار ثابتی که گستره آن از قبل تولد تا مرگ و بر اساس نظریه متخصص دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقدیری معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (علیه الاسلام) در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص سبک زندگی اسلامی، گفت: رفتارهای یک فرد اتفاقی صورت نمی‌گیرد و هر فرد هر کاری را با فکر و اندیشه و تلاش انجام می دهد،‌این رفتارها اگر مکرر و ثابت باشد را سبک گویند.

وی با اشاره به شرایط و آداب به قبل از تولد نوزاد اظهار داشت: همه زندگی یک فرد در اختیار او نیست، رفتارهایی که به پدر و مادر قبل از انعقاد نطفه توصیه شده است رعایت کنند و در این خصوص احادیث مختلفی داریم و حدیثی مبنی بر اینکه اگر مادر سیب را به همراه خواندن سوره یوسف میل کند، فرزند زیبا می‌شود و بخشی از زندگی فرزند به پدر و مادر مربوط است.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه انسان مسلمان با غیر مسلمان متفاوت است، افزود: غیر مسلمان ها بر این باورند که زندگی از دوران تولد تا مرگ است. غیر متدینین و کمونیست‌های غیر انسانی اعتقادی به دنیای آخرت ندارند در صورتی که مسلمانان و ادیان دیگر معتقدند که گستره زندگی از قبل تولد تا بعد از مرگ ادامه دارد.

این کارشناس مذهبی در پاسخ به این سوال که آیا اصطلاح زندگی ایرانی اسلامی صحیح است یا زندگی اسلامی – ایرانی، اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی نداریم و ایرانی نژاد  اسلامی یک دین است. طبق آیه 13 سوره مبارکه حجرات اسلام فقط برای یک نژاد نیست، دین می‌تواند همه نژاد‌ها را شامل شود زیرا انسانیت ملاک است. بنابراین اصطلاح زندگی اسلامی – ایرانی صحیح است.

معاونت امور روحانیون آستان مقدس حصرت عبدالعظیم علیه‌الاسلام در ادامه گفت: شیوه سبک زندگی اسلامی ، شیوه تجویزی است که دستور و برنامه و آنچه که باید باشد را از طریق مراجع به مردم ارائه می‌کند.

وی با اشاره به آیه 4 سوره مبارکه بلد افزود: خداوند در این آیه می فرماید که انسان‌ها را با سختی‌ها خلق کردیم و بر اساس این آیه در اسلام معیار از راحتی بیشتر مورد تاکید است.
حضرت علی (علیه السلام) حدیثی در این مورد دارند که می فرمایند برترین کارها، سخت‌ترین آنها ست.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: رعایت و برنامه‌ریزی در خصوص سبک زندگی یکی از لزومات برنامه‌های سیاستگذاران در جامعه است که باید دارای ویژگی‌هایی چون دینی،‌علمی، دنیوی و اخروی باشد و اینکه به اهداف نهایی توجه داشته و مطابق فطرت انسانی باشد.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: زندگی ، روش ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار