وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت مزدوران گروه تروریستی داعش به مرزهای روسیه نزدیک شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «سرگئی لاوروف»، در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت» روسیه با تاکید بر لزوم اصلاحات شفاف در قانون اساسی اوکراین با مشارکت تمامی نیروهای سیاسی، ابراز امیدواری کرد در مذاکرات جاری «مینسک» که در چارچوب گروه تماس و پیرامون بحران اوکراین صورت می‌پذیرد گام‌های لازم برای مبادله اسرا بین طرفین نزاع برداشته شود و به حل مشکلات در رابطه با ورود کمک‌های بشردوستانه به مناطق خسارت دیده بینجامد.

وی در ادامه اضافه کرد: موضع مسکو بر این اساس است که سیاست تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور از سوی غرب و به رهبری آمریکا بر خلاف قوانین بین‌المللی است و اعتباری ندارد.

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در سریع‌ترین وقت ممکن از بی‌فایده بودن شیوه تحریم در تعامل با روسیه همانطوری‌که در قبال رابطه‌اش با کوبا آگاه شد، مطلع شود.


«لاوروف» همچنین افزود: کشورهای غربی از سانحه سقوط هواپیمای مالزیایی در جنوب شرق اوکراین برای اهداف ژئوپلتیک خود سوءاستفاده کردند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد: باید قدرت داعش در مناطق گسترده‌ای از عراق، سوریه و لیبی در هم شکسته شود.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه شواهد موجود بر این موضوع که مزدوران گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان و در مناطق مشرف بر آسیای میانه رصد شده‌اند، دلالت دارد، افزود: در نتیجه این مزدوران به نزدیکی مرزهای روسیه رسیده و این برای ما واضح است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار