دولت انگليس در حالی بر ادامه سياست رياضت اقتصادی خود اصرار می‌کند که بسياری در اين کشور معتقدند اين سياست طبقه متوسط را دچار فقر و گرسنگی کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، دولت انگليس در حالي بر ادامه سياست رياضت اقتصادي خود اصرار مي کند که بسياري در اين کشور معتقدند اين سياست طبقه متوسط را دچار فقر و گرسنگي کرده است.

دولت محافظه کار انگليس متعهد شد به برنامه رياضت اقتصادي خود براي کاهش کسري بودجه ادامه دهد،در حالي که دولت از موفقيت برنامه خود براي بازگرداندن اقتصاد به رشد تدريجي سخن مي گويد، برخي طرف ها، آن را متهم مي کنند که آنچه را طبقه متوسط ناميده مي شود، دچار فقر و گرسنگي کرده است.


دولت انگلیس معتقد است با اجراي اين برنامه توانسته است کسري بودجه را حدود يک سوم کاهش دهد و به يکصد ميليارد پوند برساند و همچنين متعهد شد کسري بودجه را در دو سال آينده به ميزان ۳۰ ميليارد پوند ديگر کاهش دهد.

جرج اوزبورن وزير خزانه داري انگليس گفت: بايد از طريق کوچک کردن برخي از موسسه هاي دولتي و کاستن از برخي هزينه هاي دولتي مثل پرداخت کمک هزينه بيکاري به افرادي که توانايي کار دارند، صرفه جويي کنيم.

بر اساس این گزارش،کاهش هزينه هاي دولتي باعث شکل گيري گروهي در جامعه شده است که ديگر قادر به تامين نيازهاي غذايي خود نيست و مراکز معروف به بانک غذا تنها پناهگاه اين گونه افراد است و اين در حاليست که دولت پيش بيني مي کند اقتصاد کشور امسال سه درصد رشد داشته باشد.

يکي از شهروندان انگليسي مي گويد: برخي از چيزهايي که هر روز مي بينم باعث غم و اندوه من مي شود. به تامين غذاي آوارگان در يکي از مراکز کمک مي کنم ولي آنها همچنان آواره باقي مي مانند.

يک شهروند ديگر گفت: امسال به سبب رياضت اقتصادي و کاهش هزينه ها، سال اقتصادي سختي بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار