این روزها در ترکیه پیرامون روابط بین المللی رئیس جمهور این کشور پس از اقدام او به تاسیس حزب خود حرف و حدیث فراوانی شایع شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ این روزها در ترکیه پیرامون روابط بین المللی رئیس جمهور این کشور رجب طیب اردوغان پیس از اقدام او به تاسیس حزب خود حرف و حدیث فراوانی شایع شده است،  به نحوی که سایت "روتا خبر" از شکل گیری حزب او یعنی حزب عدالت و توسعه با حمایت آمریکا و اسرائیل در سال 1190 سخن گفته است.

اونال تانیک؛ سردبیر این سایت به نقل از افراد نزدیک به دولت تاکید می کند که حزب عدالت و توسعه با حمایت اسرائیل، آمریکا و انگلیس به عنوان طرحی برای تحقق منافع و اهداف این کشورها تاسیس شده است.

این سایت توجه را بدین سمت معطوف داشته است که رابطه غرب با اردوغان از زمان ریاست او در حزب رفاه فی بی اغلو در استانبول آغاز شده و طی این مدت بارها با مورتن ابراموویچ سفیر پیشین آمریکا در ترکیه دیدار داشته است.

این سایت تاکید کرده است دیدارهایی که میان اردوغان و مقامات آمریکایی و اسرائیلی داشت طی این دوره کامل شده و طبق اطلاعات موجود با حمایت غرب در انتخابات شورای شهر 29 مارس 1994 کاندید شد و توانست ریاست شهرداری استانبول را برعهده بگیرد.

رجب طیب اردوغان پس از این انتخابات نیز روابط خود با غرب به ویژه با ابراموویچ را ادامه داد؛ تا جایی که ابراموویچ در دیدار با او در ساختمان شهرداری استانبول به سال 1996 گفت: تو نسبت به آینده ترکیه از اهمیت بالای برخورداری؛ خود اردوغان نیز تائید کرد که ابراموویچ به او پیام دوستی و همکاری داده است.

ناسوحی جونجور رئیس اداره اخبار شبکه تی ار تی ترکیه نیز در کتاب خود که سال 2001 تحت عنوان "تجددگرایی" چاپ کرده به رابطه اردوغان و ابراموویچ اشاره نومده و توضیح داده است که این رابطه با میانجی گری روشن چاکر رونامه نگار در کوی اسم پاشا واقع در شهر استانبول آغاز شده و اردوغان از آن زمان تا کنون از حمایت سیاسی غرب بهره برده است.

گفتنی است رسانه های ترکیه خبرهای بسیاری در خصوص شکل گیری حزب عدالت و توسعه با حمایت غرب در مقابل تعهدات اردوغان نسبت به آنان منتشر کرده و بر دست نشاندگی اردوغان تاکید نموده اند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار