یک پژوهش مرکز مطالعات راهبردی خاورمیانه در واشنگتن نوشت که رژیم صهیونیستی قبل اینکه سخنی از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به میان آورد، ابتدا باید خوب درباره فکر کندو قدرت موشکی حزب‌الله در تخریب زیرساخت‌های اسرائیل را در نظر بگیرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "رای الیوم" چاپ لندن،"ماتیو لویت" کارشناس موسسه سیاست خاورمیانه در واشنگتن در پژوهشی جدید در مورد خطرناک بودن حزب‌الله به هشدار داده و به قدرت این جنبش اذعان کرده است.

لویت در این باره نوشت : حزب‌الله قدرت آن را دارد که به جهان بفهماند او همچنان خواستار نابودی اسرائیل است.

وی وی در ادامه  نوشت هنگامی که مذاکره کنندگان ایران با گره 5+1 در حال گفت‌وگو هستند و به موعد نهائی این مذاکرات برای توافق نزدیک می‌شوند حزب‌الله که یک بازوی نظامی ایران به شمار می‌رود و اخبار خاص خود را دارد.

وی افزود: شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان در گفت‌وگویی اعلام کرد که با کمک‌های ایران، حزب‌الله به موشک‌های بسیار پیشرفته با دقت بالا دست یافته است و می‌توان از آنها در جنگ احتمالی آینده با اسرائیل استفاده کرد.

وی همچنین تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، اسرائیل قبل از اینکه سخنی از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به میان آورد، ابتدا باید خوب درباره فکر کند.

 لویت گفت: سید "حسن نصرالله"دبیرکل حزب‌الله از تمامی اشخاصی که به او گوش فرا می‌دهند، می‌خواهد که بدانند حزب‌الله در آمادگی کامل برای مبارزه با اسرائیل به سر می‌برد و این درگیری احتمالی با تحرکات حزب‌الله در سوریه کاملا متفاوت و عمیق‌تر خواهد بود.

لویت در پژوهش خود نوشت: اگر جنگنده‌های اسرائیل حمله‌ای علیه تاسیسات اتمی ایران داشته باشند، هر اتفاق و سناریویی ممکن است رخ دهد.

وی همچنین تاکید کرد که در این صورت حزب‌الله حتما برخی از موشک‌های پیشرفته خود را به سوی تاسیسات زیرساختی اسرائیل پرتاب خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۱۲:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۳
اسراییل با تمام زرادخانه خود برای ما ایرانیان لقمه کوچکی بیش نیست او توان ایران را در منطقه بخوبی می داند لذا شکر میخورد به ایران تعرضی کند
آخرین اخبار