پنجمین دوره دانش افزایی شجره طوبی ویژه بانوان فرهیخته مسلمان از کشورهای سنگال، الجزایر، تونس و فرانسه امروز (چهارشنبه) به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،آیین افتتاحیه پنجمین دوره دانش افزایی شجره طوبی به زبان فرانسوی با شرکت 15 نفر از بانوان فعال و فرهیخته حوزه زن و خانواده و فعالان موسسات مردم نهاد درکشورهای آفریقایی از سوی اداره کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سازمان برگزار شد.

در این دوره که تا 8 دی ماه ادامه دارد، مباحثی از جمله نظام حقوقی زن در اسلام، زن در آیات و احادیث، رسانه و سبک زندگی اسلامی، نقد و بررسی اسناد بین المللی زنان و فمینیسم اسلامی، مهارت های زندگی، عفاف و حجاب در اسلام، حقوق بشر، عرفان های جدید، عفاف و حجاب در غرب و جریان های نوظهور در جهان اسلام توسط اساتید ایرانی به 2 زبان فارسی و فرانسه ارائه خواهد شد.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هدف از برگزاری این دوره ارتقای جایگاه زنان مسلمان و فرهیخته و آشنایی آنان با دیدگاه اسلام درباره زن و خانواده و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان است.

پیش از این، دوره های دانش افزایی شجره طوبی به زبان های عربی، انگلیسی فارسی و روسی برای زنان کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، گرجستان، تاجیکستان، روسیه، عراق، سوریه، لبنان، الجزایر، تونس، سودان، افغانستان، اندونزی، پاکستان، هند، استرالیا، سوئد، فرانسه، غنا، نیجریه، اتیوپی و سیرالئون برگزار شده است.
/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.