"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه نسبت به خطر نفوذ داعش در افغانستان و کنترل این گروه تروریستی بر بخش هایی از این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری روسیا سیگودنیا ، پوتین سه شنبه در اجلاس سران پیمان امنیت جمعی در کاخ کرملین مسکو، کنترل گروه داعش بر چند استان افغانستان را خطری واقعی دانست.

رییس جمهوری روسیه با تاکید بر موضع کشورش در مورد افغانستان گفت: خواهان پیشرفت و رفاه افغانستان و بیطرفی این کشور هستیم و بر این باوریم که دولت افغانستان برای برقراری ثبات و امنیت در کشور تلاش می کند.

رییس جمهوری روسیه همچنین به فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان اشاره کرده و اظهار داشت: این گروه ها برای فعالیت در منطقه آسیای مرکزی هم تلاش می کنند و کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی باید برای واکنش مناسب به این تحرکات و انجام اقدامات پیشگیرانه آماده شوند.

وی افزود: وضعیت جاری افغانستان درحال حاضر نگران کننده است و گروه تروریستی داعش تلاش می کند در بعضی از استان های افغانستان به اصطلاح خلافت اسلامی ایجاد کند.

پوتین بر ضرورت همکاری کشورهای عضو پیمان امنیت دسته جمعی با دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

در اجلاس امروز سازمان پیمان امنیت جمعی در مسکو ؛ روسای جمهوری روسیه ، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان ،قرقیزستان و دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی شرکت دارند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.