پدر علم و فناوری اطلاعات گفت :در توسعه اقتصاد دانش بنیان که در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار دارد پهنای باند دسترسی به اینترنت ارزش بیشتری از ضریب نفوذ آن دارد .

دکتر علی اکبر جلالی پدر علم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه تقریبا تمامی مردم در ایران دسترسی به اینترنت دارند ؛اظهار داشت :اگر کاربران ما دسترسی به اینترنت بالای 2 مگابیت در ثانیه داشته باشند و تعدادشان هم محدود باشد باز ارزش آن از ضریب نفوذ بیشتر است .

وی افزود :خوب است مسئولین در هنگام ارائه آمار حتما به کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت توجه داشته باشند .

وی با اشاره به اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: برای استفاده از کاربردهای متنوع فناوری اطلاعات که امروزه به عنوان اقتصاد دانش بنیان شناخته می شود؛دسترسی به پهنای باند بالا ضرورت دارد.

وی با تاکید براینکه در آمارها حتما باید کیفیت نیز دیده شود تا ارزش خدمات دستگاههای دولتی مانند وزارت ارتباطات بصورت کیفی معلوم گردد؛تصریح کرد: در سال های گذشته مرتب مسئولان وزارت ارتباطات از ضریب دسترسی تلفن همراه صحبت کردند و افتخارشان این بود که هر سال به این ضریب افزوده می شود در حالی که امروزه تقریبا صد در صد مردم دسترسی به تلفن همراه دارند اما دسترسی به تلفن همراه نسل 3 و 4 که نشان از کیفیت آن دارد در کشور وجود ندارد .



 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.