استفاده از بازیهای سالم، بهترین روش برای شکل گیری شخصیت سالم کودکان است.

مهرانگیز علیرضایی روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بازی کردن رشد کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: استفاده از بازیهای سالم بهترین روش برای شکل گیری شخصیت سالم کودکان است و انجام بازیهای جسمی‌، عاطفی، اجتماعی ذهنی با همسالان به کودک این فرصت را می‌دهد که توانایی‌های خود را بشناسد.

وی با بیان اینکه کودکان در زمان بازی خودش را کشف می‌کند، گفت: بازی برای پسران وسیله‌ای برای اثبات خود وبرای دختران وسیله‌ای برای ورود به جامعه است.

علیرضایی تصریح کرد: وقتی والدین از روی دلسوزی و عدم آگاهی بازیهای کامپیوتری را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند در واقع ناخواسته کودکان را از رشد سالم دور می‌کنند.

وی ادامه داد: کودکان موقع بازی با همسالان خود در ارتباطات گروهی، نحوه با هم بودن و توانایی ایجاد ارتباط با دیگران را یاد می‌گیرند و به راحتی برای زندگی در جامعه آماده خواهند شد.

علیرضایی اظهار داشت: بازی وسیله‌ای برای پرورش خلاقیت کودکان است باعث بروز احساسات، عواطف، ترسها و مهر و محبت در کودکان می‌شود، به همین دلیل بهترین وسیله برای از بین بردن حس جنگویی در کودکان است.

وی با تاکید بر اینکه بازی عامل مهمی در رشد کودکان محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: بازی والدین با کودکان به آنان این اطمینان را می‌دهد که در سایر موارد زندگی هم می‌توانند والدین را کنار خود احساس کنند، و والدین به خاطر داشته باشند که این کار در بلند مدت تصویر ذهنی مثبتی را ارتباطات والدین با فرزندان را در ذهن آنان می‌گذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازی ، وسیله ، جنگویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار