دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران سوریه و کره شمالی خواست تا پیمان بین المللی تجارت سلاح را امضا کنند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، "بان کی مون " دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از سوریه، ایران و کره شمالی خواست تا پیمان بین المللی تجارت سلاح را امضا نمایند.

در بیانیه دبیرکل سازمان ملل متحد که توسط "استفان دوجاریک" سخنگوی وی قرائت شد، آمده است: کشورهای امضا کننده پیمان تجارت سلاح پایبندی قانونی نسبت به اجرای بالاترین استانداردهای کلی به منظور انتقال بین المللی سلاح و مهمات دارند.

وی در این بیانیه همچنین گفته است: شروع اجرای پیمان تجارت سلاح از چهارشنبه 24 دسامبر به منزله فصل تازه ای در تلاش های دسته جمعی ما برای تحقق مسئولیت و و شفافیت در تجارت جهانی سلاح است.

وی در ادامه گفت: سرعت ورود پیمان تجارت سلاح پس از اعتماد تاریخی به آن از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در دوسال قبل بیانگر پایبندی کشورها و سازمانهای بین المللی و جامعه شهروندی برای توقف عملیات غیر مسئولانه انتقال سلاح است.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد که ضرورت دارد که مشارکت جهانی در پیمان تجارت سلاح را از طریق تشویق تمامی کشورها، خصوصا کشورهای صادر کننده و وارد کننده سلاح برای پیوستن به این پیمان تقویت نماییم و من تمامی کشورهایی را که تا الان این پیمان را به امضا نرسانده اند، دعوت می کنم تا بدون تأخیر به این پیان بپیوندند.

گفتنی است، نخستین پیمان بین المللی تجارت سلاح های متعارف امروز چهارشنبه به اجرا در می‌آید. طبق این پیمان به کشورهایی که مرتکب نشل کشی و جنایت جنگی علیه بشریت شده باشند سلاح فروخته نخواهد شد.

انتهای پیام/



در حال تکمیل....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار