منصف مرزوقی، رئیس‌جمهور فعلی تونس از تشکیل جنبشی با هدف ممانعت از بازگشت «دیکتاتوری» خبر داد.

 
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از پیروزی باجی قائد السبسی در انتخابات ریاست جمهوری تونس، منصف مرزوقی، رئیس جمهور فعلی این کشور روز سه شنبه از تشکیل جنبشی با هدف ممانعت از بازگشت « دیکتاتوری » خبر داد. 

مرزوقی از بالکن ستاد انتخاباتی خود به جمعی از هوادارنش گفت: « من اکنون و از اینجا اعلام می کنم ما جنبش مردمی شهروندان را شروع خواهیم کرد .»

وی چهار سال بعد از انقلاب منجر به سرنگونی زین العابدین بن علی بدون آنکه مشخص کند که آیا این جنبش به شکل حزب خواهد بود یا نه، افزود: « ما بار دیگر به اول خط برگشتیم .»

منصف مرزوقی گفت: « تشکیل این جنبش، جنبش مردمی شهروندان با هدف ممانعت از بازگشت دیکتاتوری ضروری است چون متاسفانه در بین این افراد افراطیونی وجود دارند که می خواهند تونس را به عقب برگردانند و این می تواند خطری برای ثبات کشور باشد .»

 مرزوقی روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از باجی قائد السبسی شکست خورد.

او در دوره تبلیغات انتخاباتی در برابر السبسی، نخست زیر سابق که در رژیم های حبیب بورقیبه و زین العابدین بن علی عضویت داشته اشت خود را مدافع آزادی و حافظ انقلاب معرفی کرد.

مرزوقی در حالی که طرفدارانش شعار « مردم انقلاب دیگری را خواستارند » سر می دادند، گفت: « پول کثیف و رسانه های طرفدار هرگز نمی توانند جریان تاریخ را تغییر دهند. شما هر جا به شیوه مسالمت آمیز و دموکراتیک به عنوان نیرویی برای مقابله با دیکتاتوری سازمان دهی شوید. من از همه دموکرات ها که آرمان آنها دفاع از آزادی، حقوق و عزت است می خواهیم به این جنبش بپیوندند .»

رئیس جمهور تونس اذعان کرد انتخابات ریاست جمهوری آزاد برگزار شد اما با تخلفات متعددی همراه بود. اما منصف مرزوقی به آرامش دعوت و بر حفظ وحدت ملی و صلح اجتماعی تاکید کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار