دولت عراق روز سه شنبه بودجه سال 2015 میلادی را به ارزش 123 تریلیون دینار "معادل103 ملیارد دلار" به تصویب رساند. قابل ذکر است کسری بودجه حدود 23 تریلیون دینار"معادل 19.72 ملیارد دلار" است.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز؛  هوشیار زیباری وزیر امور مالی عراق خاطر نشان کرد پس از تنظیم آن توسط کمیسون مالی و تائید زیباری و حیدر العبادی رئیس جمهور، این بودجه به زودی به پارلمان فرستاده خواهد شد.‎ قرار است این کمیسیون روز چهارشنبه تشکیل جلسه دهد و پس از آن پروژه بودجه به پارلمان فرستاده شود.‎  موافقت با بودجه یک دستاورد برای دولت حیدر العبادی به حساب می آید چنانکه در دولت قبلی تصویب بودجه به سبب اختلافات سیاسی به شکست منجر شد.  
رافد الجبوری سخنگوی دولت عراق توضیح داد محاسبات بودجه بر اساس قیمت  60 دلار در هر بشکه نفت در نظر گرفته شده است. ‎ العبادی در اوایل این ماه اشاره کرد کاهش قیمت نفت که امسال همزمان با رکود تولید در کرکوک بوده است که  تاثیرات مخربی بر درآمد نفت داشته است‎.  شایان ذکر است عراق چهارمین کشور دارننده ذخایر نفتی جهان ست که 1431.1 ملیارد بشکه براورد می شود. درآمد نفتی آن 95 درصد بودجه کشور را تامین می کند‎ با این حال  قیمت نفت به نصف قیمت های خود در ماه ژوئن گذشته و به حدود 55 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار