خبرگزاری شین‌هوا نوشت که موضوع هسته‌ای ایران محصول بی‌اعتمادی بین تهران و واشنگتن است و شکست در مذاکرات هسته‌ای ضربه‌ای سهمگین بر واشنگتن خواهد بود.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری شین‌هوا  در گزارشی درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: ایران و قدرت‌های جهانی ماه گذشته تصمیم گرفتند مذاکرات جهت حصول توافق هسته‌ای را تا سال بعد تمدید کنند.

بر اساس این گزارش، شاید بتوان گفت تمدید مذاکرات مهمترین موفقیت بعد از گذشت بیش از یک سال از گفت‌وگوهایی بود که هیچ کدام از شکاف‌های موجود بین طرف‌ها را پر نکرد.

در این گزارش آمده است، در این بین در ماه‌های آتی و بدون سازش قابل حصول توافق «رویایی دست نیافتنی" می‌باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: مهمترین مشکلی که باعث شده است تا مذاکره کنندگان در اختلاف شدید باقی بمانند، میزان قابلیت‌های ایران در حفظ توانایی هسته‌ای و تعداد مراحل رفع تحریم‌های تحمیلی علیه این کشور است. قدرت‌های جهانی از ایران می‌خواهند تا بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای خود را لغو کند که این شامل کاهش تعداد سانتریفیوژها به تنها چند هزار عدد باشد.

در این خصوصو نیز منابع خبری هم مدعی شده‌اند که دولت "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا با وجود 6000 هزار سانتریفیوژ در ایران موافقت کرده است.

 این در حالی است که ایران دارای 9400 سانتریفیوژ عملیاتی می‌باشد و بر حفظ آن‌ها پافشاری می‌کند و مدعی است که آن‌ها را برای تولید سوخت جهت تهیه برق و دیگر مقاصد صلح‌آمیز می‌خواهد.

شین هوا ادامه داد: آیت‌الله "علی خامنه‌ای "رهبر ایران نیز اعلام کرده است که کشورش حفظ 19000 سانتریفیوژ را خط قرمز می داند.

البته باید تاسیسات سنگین اراک و درخواست‌های غرب از ایران مبنی بر تغییر ساختار این مجموعه به آب سبک و تولید پلوتونیوم بسیار کم را نیز ذکر کرد.

شین هوا همچنینی نوشت: با وجود این‌که هنوز تواقع در رفع شکاف‌های موجود در ماه‌های آتی مبهم می‌باشد اما آن چیز که آشکار می‌باشد این است که موضوع هسته‌ای ایران در حقیقت محصول بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا می‌باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار