یک کارشناس ساست خارجی گفت: این حماسه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس هدایت‌های رهبری و حمایت و پشتبیانی آگاهانه مردم در صحنه استمرار پیدا کرده است و حرکت‌های هنجارشکنانه نمی‌تواند نظام را با چالش مواجه کند در 9 دی مردم با اقتدار خود به فتنه پایان داده و آرامش و اقتدار مبتنی بر امنیت را به کشور بازگرداند.

سید جلال فیاضی در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با فتنه و حوادث بعد از انتخابات سال 88 اظهار داشت: بعد از انتخابات سال 88 با توجه به اینکه کاندیداهایی که در چارچوب قانون کشور کاندیدای انتخابات شده بودند اما بعد از انتخابات اعتراضات خود را از مسیر قانونی پیگیری نکردند.

وی افزود: این عده سعی بر پیگیری اعتراض خود از طریق اردوکشی و تظاهرات خیابانی داشتند و در نتیجه زمینه‌های فتنه و شورش فراهم شد که برای چند ماه فضای کشور را ملتهب کرد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: بیگانگان هم از این فضا سوء استفاده کرده و رسانه‌های خارجی و بیگانه نیز به فضاسازی‌های بیشتر این جریان‌ها ادامه دادند.

 فیاضی گفت: گرچه مردم ایران خود را از این صفوف غیرقانونی و هنجارشکنانه جدا کردند اما در عین حال این عده توانستند فضای کشور را برای چند ماه ملتهب نگه دارند.
 
وی تصریح کرد: اما بعد از حرکت‌های توهین آمیز و بی حرمتی‌هایی که اتفاق افتاد سرانجام در روز 9 دی و در یک خیزش مردمی، مردم کشورمان به صحنه آمدند و جریان فتنه و هنجارشکن را به حاشیه راندند، 9 دی روزی بود که به حدود شش ماه فضای ملتهب و ناامنی در کشور پایان داد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: این حماسه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت و پشتیبانی آگاهانه مردم در صحنه استمرار پیدا کرده است و حرکت‌های هنجارشکنانه نمی‌تواند نظام را با چالش مواجه کند، در 9 دی مردم با اقتدار خود به فتنه پایان داده و آرامش و اقتدار مبتنی بر امنیت را به کشور بازگرداند.
  
انتهای پیام/   

برچسب ها: رهبری ، 88 ، فتنه ، 9دی ، آگاهی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار