رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربی گفت: در حال حاضر اين استان در تنوع سنگ‌های معدنی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اسکندري رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربی افزود: هم اکنون بيش از چهارصد و هفتاد و چهار معدن در سراسر استان وجود دارد که سي و يک  تنوع معدني است که مهمترين آنها شامل تيتان، کان سنگ طلا، باريت، فلدسپات، ميکا، کان سنگ نقره و انواع سنگهاي تزييني مانند گرانيت، دولوميت، تراورتن، مرمر، گنگلومرا و بازالت است.

وي با بيان اينکه تاکنون شش ميليون تن انواع مواد معدني از استان استخراج شده است افزود: اين ميزان تا پايان سالجاري به بيش از نه ميليون تن مي رسد که بخشي از اين توليدات به خارج از استان و کشور صادر مي شود.

آقاي اسکندري با اشاره به اينکه بيشترين توليدات معادن آذربايجان غربي مربوط به بخش معادن سنگ هاي تزئيني است گفت: در  استان دويست و شش  فقره معدن در خصوص سنگ هاي تزئيني فعاليت مي کنند که سالانه از اين معادن ششصد  هزارتن سنگ استخراج مي شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با بيان اينکه ارزش توليدات معادن سنگهاي تزئيني استان بيش از ششصد ميليارد ريال برآورد مي شود عنوان کرد: مرمر، تراورتن، گرانيت و گرافيت و مرمريت از جمله سنگهاي تزئيني ارزشمند در استان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار