معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 از برگزاری کارگاه مشاوره فردی ویژه بانوان سرپرست خانوار در منطقه 7 خبر داد.

محمود منیعی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از برگزاری کارگاه مشاوره فردی ویژه بانوان خبر داد و گفت:‌ اداره امور بانوان منطقه به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ایی – آموزشی مهارت‌های زندگی و رفع مشکلات روان شناختی زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان اقدام به ارائه مشاوره فردی نمود.

وی با بیان اینکه ارائه مشاوره‌‌ای خدمات با هدف توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار انجام می‌شود،‌ تصریح کرد: حدود دو سوم از زنان سرپرست خانوار در خانواده تامین معاش زندگی را بر عهده دارند که علی رغم سطح سواد،‌ توانایی نبود فرصت‌های برابر، زنان را در موقعیت‌های شغلی پایین تری از مردان قرار داده به طوری که آنان را با شرایط دشواری رو برو کرده است.

منیعی ادامه داد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامطلوب ، پایین بودن سطح دانش و آگاهی بهداشت جسمی و روحی همه از جمله مسائلی است که این قشر را به قشری آسیب پذیر بدل کرده است.

معاون اجتماعی تاکید کرد: در همین راستا شهرداری تهران در رویکرد مدیریتی خود برای تبدیل شهرداری از نهادی خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی توانمند سازی و توان افزایی زنان سرپرست خانوار را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به کارگاه مشاوره فردی که دوشنبه هر هفته در سرای محله شارق غربی برگزار می شود، ‌گفت: حمایت شهرداری و دیگر ارگان‌های مسئول از بانوان سرپرست خانوار می تواند بسیاری از مشکلات عاطفی و اجتماعی این قشر را برطرف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: منطقه ، سواد ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار