ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوشنبه اعلام کرد بودجه دفاعی 585 میلیارد دلاری برای تحقق بلندپروازی های این کشور کافی نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دمپسی در سخنرانی ویدیوئی اعلام کرد بودجه دفاعی آمریکا باید با اهداف نظامی و سیاسی این کشور تناسب داشته باشد.

وی در بیانیه پایان سال خود خطاب به نظامیان آمریکایی گفت: ما هنوز نیاز به انعطاف پذیری بیشتری در مورد بودجه دفاعی داریم و باید منابع خود را با آرزوها و اهدافمان تطبیق دهیم. ما با بودجه اندک نمی توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

دمپسی پیش از اظهارنظر درباره ناکافی بودن بودجه نظامی کشورش، از عملکرد کنگره در تصویب «قانون اختیارات دفاعی ملی» و لایحه تخصیص بودجه دفاعی که 585 میلیارد دلار به وزارت دفاع (پنتاگون) اختصاص داده است، قدردانی کرد.

دمپسی معتقد است کاهش بودجه دفاعی، برتری آمریکا را در برابر دشمنانش تضعیف می کند.

وی تاکید کرد کمبود بودجه وزارت دفاع همچنان مایه نگرانی است و این در حالی است که ما «برای حفاظت از گزینه های نظامی ها برای ملتمان» نیاز به حمایت بیشتری داریم.

بر اساس آمار و ارقام پنتاگون، بودجه نظامی آمریکا نسبت به سال 2010 حدود 700 میلیارد دلار بود، کاهش یافته است. این در حالی است که به موجب آمار و ارقام مؤسسه پژوهشی صلح بین المللی استکهلم، بودجه نظامی آمریکا از کل بودجه نظامی هشت کشور بزرگ از جمله روسیه، چین، فرانسه، و انگلیس، بیشتر است. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار