سام قریبیان گفت: فیلم "360 درجه" بر مبنای انتخاب درست و بازی متفاوت بازیگران تهیه شده است.

سام قریبیان کارگردان و بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم "360 درجه" گفت: این فیلم بر مبنای انتخاب درست بازیگران تهیه شده است. در این فیلم به دنبال پیدا کردن صرفاً ستاره‌های سینما جهت ایفای نقش نبودم و نزدیک بودن بازیگر با نقش برایم بسیار مهم بود.

وی در ادامه افزود: درست نیست که عوامل فیلم از کیفیت کار یکدیگر صحبت کنند اما لازم است بگویم زمانی که من با "مسعود فروتن" برای دعوت وی به "فیلم 360" درجه تماس گرفتم وی تصمیم قطعی برای بازیگری نگرفته بودند و بعد از چند وقت راضی به همکاری با من شدند.

انصافاً تجربه‌ی 40 ساله‌ی مسعود فروتن در رادیو و تلویزیون و استعداد ایشان در بازیگری سبب شد نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند و یکی از شگفتی‌سازان سی و سومین  جشنواره فیلم فجر شوند.

بازیگر فیلم "خط ویژه" اظهار داشت: سینمای ایران سینمای بی رحمی است. گاهی می‌بینم بازیگری که 10 یا 20 سال پیش جزو ستارگان دوره‌ی خود بوده توسط تهیه کنندگان و کارگردانان امروزی برای بازی در فیلمی دعوت نمی شود تلاش اصلی‌ام در این فیلم انتخاب درست و به جای بازیگران و گرفتن بازی متفاوت از آنها بود.

تهیه کننده‌ی فیلم "گناهکاران" پیرامون اولین تجربه‌ی کارگردانی‌اش خاطر نشان کرد: کارگردانی در سینمای ایران حرفه‌ی بسیار سخت و دشواری است. یک بازیگر فقط باید حواسش به بازی خود و بازیگر مقابلش باشد اما یک کارگردان مسئولیت تمام اتفاقات فیلم را دارد.

وی ادامه داد: در فیلم "360 درجه" بار مسئولیت زیادی بر روی دوش من بود. "فرامرز قریبیان" در جایگاه تهیه کننده‌ی فیلم کمک شایانی به ما کرد اما بازیگران و عوامل به دلیل حرمتی که برای پدرم قائل بودند مشکلاتشان را به من می‌گفتند و این موضوع مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کرد.

این کارگردان عنوان کرد: فیلم "360 درجه" کاملاً در بخش خصوصی ساخته شده است و سرمایه گذارانش من و یکی از دوستانم هستیم. متأسفانه حمایت نکردن مسئولین سینمایی از بخش خصوصی سبب می‌شود عاشقان این بخش با تأخیر فیلم‌های خود را بسازند برای مثال من تهیه کننده‌ی فیلم گناهکاران بودم و به دلیل سختی‌های فراوان این کار 4 سال تا ساختن فیلم بعدی‌ام طول کشید سینمای ایران محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و تنها عاشقان این کار می‌توانند در این عرصه دوام بیاورند.

از سویی نداشتن بازدهی مالی و از سویی دیگر شرایط بر اکران سبب می شود افرادی که علاقه ای به سینما ندارند ما را دیوانه بخوانند. همه‌ی تلاشم از ابتدای ورود به این عرصه متفاوت کارکردن و کمک بر ارتقاء جایگاه سینمای ایران بود. امیدوارم حرکت ما در بخش خصوصی پله‌ای برای دیگر علاقه مندان به این سینما باشد.

وی در خصوص مضمون و محتوای فیلم "360 درجه" گفت: تم این فیلم بر محور ارتباطات پشت پرده‌ی بعضی از افراد، سوء استفاده اشخاص از اعتماد یکدیگر، ظاهرسازی‌های شغلی و رفتارهای ضد هنجار در جامعه است.

قریبیان با اشاره به بازی متفاوت بازیگران در فیلم 360 درجه خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌هایم در کارگردانی گرفتن بازی متفاوت از بازیگران در آثارم است و بازی رامبد جوان در فیلم گناهکاران شاهد این موضوع می‌باشد. به مخاطبان 360 درجه نوید این موضوع را می‌دهم که شاهد حضور و بازی متفاوت میلاد کی مرام ، بهاره رهنما، پریناز ایزدیار، امیر آقایی و احسان کریمی باشند.

سام قریبیان در پایان درباره‌ی پیش بینی‌اش از جایگاه فیلم خود در جشنواره فیلم امسال عنوان کرد: هیچ کارگردانی با هدف ساختن فیلم بد اقدام به فیلمسازی نمی‌کند. من و عوامل فیلم 360 درجه هم با تمام وجود برای هر چه بهتر شدن این فیلم تلاش کردیم و زحمت کشیدیم اما از این به بعد کاری از ما بر نمی‌آید و برگزیده شدنمان بستگی به سلیقه و مقیاس داوران سی و سومین دوره جشنواره فجر دارد. امیدوارم مردم از فیلم "360 درجه" لذت ببرند.

گفتنی است، فیلم" 360 درجه" به کارگردانی سام قریبیان و تهیه کنندگی فرامرز قریبیان جهت شرکت در سی و سومین دوره جشنواره‌ی فیلم فجر تهیه شده است.

میلاد کی مرام، بهاره رهنما، امیر آ‌قایی ، پریناز ایزدیار ، میترا  حجار ،  مسعود فروتن و نیما کرمی از بازیگران این فیلم هستند و یک نسخه از فیلم 360 درجه سه هفته پیش به دبیرخانه‌ی سی و سومین دوره جشنواره فجر ارسال شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار