خبرگزاری شین هوا در گزارشی به قلم "لیو چانگ" اعلام کرد : برای یک قرن غرب آسیا، منطقه ناآرام و آشوب زده ای بوده و این ناآرامی ها در پرتو حملات داعش به بخش هایی از عراق و سوریه هرگز به شدت امسال نبوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، با بررسی تحرکات و پیشروی های داعش می‌توان فهمید که غرب مسئول افزایش تروریسم در این منطقه بوده است.

غربی ها با ادامه سیاست های مداخله‌جویانه خود در امور غرب آسیا موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم منطقه شده اند.

کشورهای غربی سال‌ها برای منافع اقتصادی و امنیتی خود در غرب آسیا تصمیم به پیشبرد اقداماتی برای تغییر برخی رژیم ها در منطقه گرفته اند. شعله های ناآرامی و تنش سراسر منطقه را فرا گرفته است.

لیبی از زمان آغاز حملات هوایی قدرت های غربی بر ضد طرابلس و سرنگونی معمر قذافی ، به سرعت در سراشیبی جنگ داخلی قرار گرفت ، عراق همچنان درگیر جنگ با داعشی ها است و بیش از یک میلیون سوری در بحبوحه جنگ خونین چند ساله از خانه هایشان فرار کردند.

قدرت‌های غربی با وجود خونریزی ها و آشوب هایی که از اقدامات آنها ناشی می‌شود ، سعی دارند جهان را متقاعد کنند که همه این کارها را برای پیشبرد آزادی و دموکراسی انجام داده اند.

این قبیل ادعاها دقیقا نظیر همان ادعاهایی است که جهان در زمان سرنگونی رژیم صدام در عراق در سال 2003 میلادی ، حملات جنگنده های فرانسه و انگلیس به لیبی در سال 2011 میلادی و حمایت بلوک غرب از شبه نظامیان در سوریه برای رهایی از بشار اسد، از آمریکا و برخی کشورهای غربی شنید.

این سیاست‌های مداخله جویانه صرفا در جهت منافع قدرت های غربی بوده است. بدتر از همه ، منفعت طلبی های قدرت های غربی موجب ظهور گروه داعش شد.

آمریکا در عراق نتوانست به ایجاد دولت فراگیر برای تحقق صلح و آشتی ملی میان فرقه های مختلف کمک کند.

سوءتدبیر نه تنها مشکلات ریشه دار عراق را حل نکرد بلکه موجب بروز موجی از فعالیت های تروریستی و خشونت های فرقه‌ای در این کشور شد که به قیمت جان دهها هزار انسان بی‌گناه تمام شده است.

زمانی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا همه نیروهایش را از عراق خارج کرد و به خود بالید که به وعده هایش عمل کرده است ، این کشور را با کوهی از مشکلات رها کرد و عراق را با معضل تازه ای یعنی گروه داعش تنها گذاشت.

بنابراین ، زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی با صدای بلند و به صراحت اعلام کند که دیگر مداخله نظامی غرب را نمی‌خواهد.

به عبارت دیگر ، قدرتهای مداخله گر باید تدابیر جامع و موثری برای التیام زخمهای به جا مانده از اقداماتشان در این کشورهای آشوب زده در پیش گیرند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار