بنبیاد ملی نخبگان به دانشجویان برتر جایزه تحصیلی می‌دهد

بنياد ملی نخبگان به دانشجویان برتر مستعد در مقاطع مختلف دانشگاهی جایزه‌های تحصیلی اعطا می کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ این بنیاد ملی به منظور شناسايی توانمندی دانشجویان صاحب استعداد بر‌تر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی و همچنین هدایت آنان برای ورود به یکی از این عرصه‌ها، جایزه‌هایی را در چهار دسته با عناوین جایزه آموزش، جایزه پژوهش، جایزه فناوری و جایزه فرهنگ به نام یکی از دانشمندان شهر اسلامی- ایرانی به 
دانشجویان مستعد بر‌تر اعطا می‌کند. 

آیین‌نامه و مقررات مربوط به اعطای این جوایز در پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان به نشانی www. bmn. ir آمده است. این بنیاد ملی سعی دارد در راستای شناسایی مشمولان اعطای این جوایز از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های دانشجویان صاحب استعداد بر‌تر، توجه به مجموعه فعالیت‌های دانشجویان نخبه در دانشگاه و توانمندسازی آن‌ها گام بردارد. 

براین اساس دانشجویانی که یکی از ویژگی‌های زیر را احراز کنند می‌توانند به مدت یک‌سال از این جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند ‌شوند. 

۱- نفرات بر‌تر المپیادهای دانش‌آموزی کشوری و جهانی که موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز از این مسابقات شده‌اند.
 
۲- برگزیدگان آزمون‌های سراسری ورود به موسسه‌های کشور در مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای 

۳- افرادی که در المپیادهای ملی دانشجویی (المپیادهای مورد تایید وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد) موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم کشوری شده‌اند.
 
۴- افرادی که در آزمون‌های جامع، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.
 
۵- دانشجویان ممتاز موسسه‌ها

۶- برگزیدگان مرحله کشوری دانشجویان نمونه در مقاطع کار‌شناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری که با معرفی وزارت علوم یا وزارت بهداشت و تایید بنیاد انتخاب می‌شوند.
 
۷- برگزیدگان جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فناورانه مورد تایید بنیاد

۸- برگزیدگان مسابقه‌های قرآنی مشروط بر ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط 

۹- برگزیدگان هنری و ادبی مشروط بر ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط؛ 

۱۰ برگزیدگان مسابقه‌های ملی مهارت که براساس مفاد آیین‌نامه پشتیبانی از برگزیدگان مسابقه‌های ملی و بین الملی مهارت انتخاب می‌شوند مشروط بر ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط 

۱۱- مخترعان برگزیده که براساس مفاد آیین نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده انتخاب می‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار