جروزالم پست نوشت: ایران یک بار دیگر در بازی گفتگوهای هسته ای 1+5 برنده شد و توانست علاوه بر تخفیف تحریم‌‌ها، زمان بیشتری را برای ادامه حرکت به سوی آرمان های هسته ای اش به دست آورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله ای به قلم "ارل کاکس" نوشت:  مهلت ضرب الاجل بیست و چهارم نوامبر سال 2013 سررسید و سپری شد. ایران یک بار دیگر توانست امتیاز ادامه حرکت در مسیر رو به جلو -- هفت ماه زمان دیگر برای ادامه دستاوردهای هسته ای -- را به دست آورد. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته است اختلافات کاهش یافته است و مواضع شش کشور و ایران در این گفتگوها به یکدیگر نزدیک شده است. وی گفت توافقاتی که بعد از چند دهه کشمکش با غرب در پشت صحنه و پشت درها حاصل شده است در معرض دید هفتاد و شش میلیون نفر قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد این توافق قریب الوقوع مناقشات بیشتر را در منطقه فرومی نشاند و فرصت هایی را برای پایان دادن به تحریم های اقتصادی علیه ایران می گشاید. در صورتیکه این موارد صحت داشته باشد، این اظهارات چه معنایی برای اسرائیل و آمریکا دارد؟

جروزالم پست نوشت: به نظر می رسد ایران از این فرایند به دو طریق سود می برد؛ کاهش تحریم ها و زمان بیشتر برای پیشبرد برنامه هسته ای اش. حرکت بدون وقفه ایران به سوی دستیابی به توانمندی هسته ای پایانی نداشته است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نوامبر سال 2013 با اعمال میلیاردها دلار تخفیف تحریم ها علیه ایران برای یک دوره شش ماهه موافقت کرد. اوباما بعد از نشست نوامبر 2013 در ژنو در سخنرانی تلویزیونی از کاخ سفید گفت: اگر ایران به تعهداتش در این شش ماه عمل نکند ما تخفیف های وضع شده را لغو می کنیم و فشارها را افزایش می دهیم.

نویسنده مقاله سپس با خشم از ادامه مذاکرات می‌‌نویسد: به نظر می رسد آمریکا و پنج کشور دیگر در برابر ایران تسلیم شده اند. 

در پایان این گزارش ادعا شده: اما زمانی که ایران به بمب هسته ای(!) دست یابد، برای بازگشت و افسوس خوردن خیلی دیر خواهد بود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار