افخمی‌راد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

برقراری تعرفه ترجیحی با ترکیه از دهم دی ماه/ توسعه صادرات با افزایش تعرفه‌های ترجیحی

رییس سازمان توسعه تجارت از عملیاتی شدن تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه از دهم دی ماه خبر داد و گفت: این تعرفه تجارت ترجیحی در 170 کالا از دهم دی ماه اجرایی می‌شود.

ولی‌اله افخمی‌راد، رییس سازمان توسعه و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت تعرفه‌های ترجیحی در توسعه صادرات گفت: انجام تجارت ترجیحی با کشورهای هدف به خصوص همسایگان آزمونی موثر برای ما جهت پیوستن به تجارت جهانی است.  

وی افزود: هر چه موافقت‌نامه‌های تجارت ترجیحی را افزایش دهیم بازارهای جدیدی به روی محصولات صادراتی باز می‌شود و زمینه افزایش صادرات غیرنفتی نیز فراهم می‌شود.

به گفته افخمی راد، با گسترش موافقت‌نامه‌های ترجیحی ایرادات در نظام تولید به خصوص در صنعت شناسایی شده و بهتر می‌توان در جهت رفع این ایرادات اقدام کرد.  

رییس سازمان توسعه و تجارت تصریح کرد: بحث تعرفه‌های تجارت ترجیحی با جدیت پیگیری می‌شود و در حال حاضر با 9 کشور تعرفه تجارت ترجیحی داریم.

معاون وزیر صنعت در ادامه از عملیاتی شدن تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه از دهم دی ماه خبر داد و گفت: این تعرفه تجارت ترجیحی از دهم دی ماه در مورد 170 کالا عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، تجارت ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار