یک وبگاه آمریکایی مرتبط با امور موشکی از ایران و کره شمالی به عنوان تهدیدهای موشکی فراروی واشنگتن نام برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وبگاه "آژانس دفاع موشکی آمریکا"  نوشت:درحال حاضر، فن‌آوری موشک‌های هوشمند قاره پیما در مقیاسی گسترده‌تر در خدمت کشورهای متخاصم با آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ایران از جمله کشورهایی است که قادر است تا قبل از سال 2015 میلادی به آزمایش و بهبود موشک‌های بین قاره‌ای ،که قابلیت رسیدن به آمریکا را دارند، دست‌رسی پیدا کند.

در این گزارش آمده است: از سال2008 تاکنون چندین پرتاب موفقیت آمیز موشک‌های ماهواره‌بر  را داشته و همچنین نمونه‌ای دیگر از این موشک را رونمایی کرده است که می‌تواند زمینه‌ای برای بهبود فن‌آوری موشک‌های قاره پیما باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران از سال 2010 تا کنون نیز  نیز موشک بالستیک برد کوتاه "قائم 1" و"فاتح ۱۱۰" نسل چهارم موشک را به نمایش گذاشته و مدعی تولید انبوه موشک‌های بالستیک ضد کشتی است. ایران همچنین موشک‌های بالستیک "شهاب ۳" خود را ارتقاء بخشیده و برد آن را به طور موثری بهبود داده است.

درپایان این گزارش نیز آمده است نگرانی بیشتر در این زمینه تکرار شلیک و آزمایش موشک‌های ایران و کره شمالی است که حکایت از حملات موشکی بالستیک این 2 کشور در حجم انبوه دارد و ضروری است در طرح "بررسی قابلیت‌های دفاع موشکی آمریکا" گنجانده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار