سوگواری در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام در "افغانستان"

مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت عصمت و طهارت و امام رضا (ع) در شماری از مساجد و حسینیه های کابل، هرات ، مزارشریف و دیگر شهرهای افغانستان برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر صلح و دوستی، حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه واله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، و امام رضا(ع) مراسم مشابهی نیز شنبه شب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد که در آن شمار زیادی از ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت (ع) سوگواری کردند و بر سینه زدند.

سخنرانان در این مجلس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پیامبر گرامی اسلام و ابعاد شخصیتی ایشان سخن گفتند و عزاداران با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، به عزاداری پرداختند.

ارادتمندان و شیفتگان نبوی در افغانستان با حضور در مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر، اشک ماتم می ریزند و عشق و ارادت خالصانه خود را به نبی مکرم اسلام و خاندان مطهرش ابراز می کنند.

به مناسب سالروز رحلت جانسور پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) وشهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع ) و امام علی بن موسی الرضا ( ع ) از روز شنبه به مدت سه شب مراسم سوگواری و عزاداری در این اماکن با حضور شمار زیادی از عاشقان اهل بیت (ع) برگزار می شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار